Eseju rakstīšana B2 līmenī: mācību grāmatu analīze
Author
Bubiša, Jana
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Farneste, Monta
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Mācību grāmatas ir vienas no visbiežāk izmantotiem materiāliem valodas apguvei. Šī darba mērķis ir analizēt eseju rakstīšanas uzdevumu veidus B2 līmenī. Mērķa sasniegšanai tika veikta satura analīze “High Note 4” un “Focus 4” mācību grāmatu komplektiem. Rezultāti parādīja, ka vairums uzdevumu ir eseju rakstīšana, kuros studentiem ir jāizstrādā rakstisks darbs vai jāieraksta trūkstošos saistvārdus esejās vai teikumos. Divu mācību grāmatu komplektu novērtējums parādīja, ka “Focus 4” un “High Note 4” studentu grāmatām, kā arī darba grāmatām ir atšķirības saturā un tā secības, uzdevumu skaita, eseju tēmu, pašpārbaudes uzdevumu ziņā. Tika secināts, ka mācību grāmatas var attīstīt eseju rakstīšanas prasmes veicot dažādā veida uzdevumus. A coursebook is one of the most used materials to learn a language. The goal of the paper is to analyse the task types on essay writing at B2 level. The research was conducted through content analysis of High Note 4 and Focus 4 coursebook sets. The results showed that the essay writing and corrupted text tasks are the most prevalent, where students are supposed to develop a written piece or fill in the gaps with linking words. The evaluation of two coursebook sets showed that there are differences between Focus 4 and High Note 4 student’s books and workbooks. In terms of content, the number of tasks, essay topics, self-checking, sequence. It was concluded that the use of coursebook can develop the essay writing skills through different types of tasks.