• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Stilistisko izteiksmes līdzekļu lietojums Coca-Cola saukļos

Thumbnail
View/Open
306-88092-HagverdijevaHagverdiyeva_AiselaAysel_ah18025.pdf (787.3Kb)
Author
Hagverdiyeva, Aysel
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Apse, Vineta
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā apskatīta stilistisko izteiksmes līdzekļu izmantošana sešdesmit vienā Coca-Cola reklāmas sauklī, lai noskaidrotu izmantoto stilistisko izteiksmes līdzekļu veidu biežumu un funkcijas. Lai sasniegtu šī pētījuma vispārējo mērķi, tika izmantots teorētiskās literatūras apskats un diskursa analīze gan no kvantitatīvās, gan kvalitatīvās perspektīvas. Rezultāti parāda, ka izvēlētajos Coca-Cola saukļos visbiežāk izmantotie stilistiskais izteiksmes līdzekļi ir līdzskaņa, hiperbola un atdalīta konstrukcija. Analīze liecina, ka Coca-Cola saukļos izmantotie stilistiskās izteiksmes līdzekļi ir izvēlēti, lai atdzīvinātu un paspilgtinātu saukļus, , uzsvērtu produkta unikalitāti un aktualitāti un pieprasījumu pēc tā, kā arī lai piesaistītu patērētāju uzmanību nozīmīgām saukļu daļām, padarot tos lipīgus.
 
Bachelor Thesis examines the use of stylistic devices in sixty-one Coca-Cola advertising slogans to discover the frequency and functions of the employed types of stylistic devices. To achieve the overall goal of this study, a theoretical review of the literature and discourse analysis from both quantitative and qualitative perspectives were applied. The results reveal that the most frequent stylistic devices used in the selected Coca-Cola slogans are consonance, hyperbole, and detached construction. The analysis demonstrates that stylistic devices utilised in the Coca-Cola slogans were chosen to embellish the slogans, making them lively and vivid, to emphasise uniqueness and timeliness of the product and the demand in it as well as to draw consumers’ attention to the meaningful parts of the slogans by making them catchy.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/59488
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV