Stilistisko izteiksmes līdzekļu lietojums IT produktu saukļos
Author
Grava, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Apse, Vineta
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā aplūkoti stilistisko izteiksmes līdzekļu veidi un to lietojuma biežums 100 IT produktu saukļos. Pateicoties pieprasījumam un straujajam tehnoloģiskajam progresam, IT ir viena no mūsdienu lielākajām un visstraujāk augošajām uzņēmējdarbības nozarēm visā pasaulē. Bakalaura darba empīriskā daļa tika veidota, veicot kvalitatīvu un kvantitatīvu satura analīzi. Bakalaura darba ietvaros veiktā analīze atklāj, ka IT produktu saukļos visbiežāk lietotie stilistiskie izteiksmes līdzekļi ir metafora, aliterācija, uzskaitījums un pārspīlējums, savukārt vismazāk lietotie ir asindetons, litota, kulminācija un spriedze. Potenciālo patērētāju uzmanības piesaistīšana, informēšana, reklāmas kampaņas atpazīstamības veicināšana un reizēm solījuma izteikšana tiek atzītas par stilistisko izteiksmes līdzekļu funkciju IT produktu saukļos. The Bachelor Thesis examines the frequency and types of stylistic devices used in 100 IT product slogans. IT is one of today’s largest and fastest growing business sectors globally due to demand and the fast rate of technological advancements. The empirical part of the Bachelor Thesis was conducted by implementing a qualitative and quantitative content analysis. The analysis conducted in the scope of this Bachelor Thesis reveals that the most frequently used stylistic devices in IT company slogans are metaphor, alliteration, enumeration, and hyperbole, while the least used are asyndeton, litotes, climax, parallel construction, and suspense. The functions of the use of stylistic devices in IT product slogans are found to be to attract the attention of potential customers, inform them, make a campaign more memorable, and at times, to impart a promise.