• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Angļu valodas neoloģismi multikulturālās biznesa sapulcēs pandēmiju periodā

Thumbnail
View/Open
306-88822-Kolesnicenko_Alise_ak18167.pdf (426.0Kb)
Author
Kolesničenko, Alise
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Ruža, Ilze
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Pētījumā ar virsrakstu “Angļu Valodas Neoloģismi Multikulturālās Biznesa Sapulcēs Pandēmiju Periodā” mērķis ir atrast un analizēt neoloģismus, kas radušies multikulturālās biznesa sapulcēs COVID-19 un HIV/AIDS pandēmiju periodā, lai attaisnotu, ka lielāks skaits neoloģismu radās COVID-19 pandēmijas, nevis HIV/AIDS pandēmijas laikā. Šajā darbā izmantotās pētniecības metodes ietver gan kvantitatīvās (morfoloģiskās analīzes – vārdu veidošanas analīzes, gan kvalitatīvās (aptaujas) metodes. Tika secināts, ka neoloģismi ir jaunradīti vārdi un, runājot par multikulturālu biznesa sapulces pandēmiju periodā, patiešām ir iespējams un jāanalizē, pārsvarā radušies COVID-19 pandēmijas, nevis HIV/AIDS pandēmijas laikā. Atslēgas vārdi: neoloģismi, pandēmijas, COVID-19, HIV/AIDS, biznesa sapulces, multikulturālisms, morfoloģija, analīze.
 
The research under the headline ‘The English language neologisms in the multicultural business meetings in a period of pandemics’ aims is to find and analyse neologisms that were coined in multicultural business meetings in the period of the COVID-19 and HIV/AIDS pandemics in order to justify that a bigger number of neologisms were coined during the COVID-19 outbreak rather than the HIV/AIDS outbreak. The research methods used in the thesis include both quantitative (morphological analysis – word-formation analysis) and qualitative (survey). It has been concluded that neologisms are newly coined words and, in terms of multicultural business meetings in the period of pandemics, were mostly generated during the COVID-19 pandemic rather than during the HIV/AIDS pandemic. Key words: neologisms, pandemics, COVID-19, HIV/AIDS, business meetings, multiculturalism, morphology, analysis.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/59548
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV