Dienvidkorejas alternatīvās mūzikas attīstība un ietekmējošie faktori
Author
Kivriņa, Santa Marija
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kļaviņš, Kaspars
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba nosaukums ir ‘’Dienvidkorejas alternatīvās mūzikas attīstība un ietekmējošie faktori’’. Darbā tiek apskatīta mūsdienās mazāk pazīstamā Dienvidkorejas alternatīvās un indī mūzikas daļa par kuras apstākļiem mūsdienās nav daudz pētījumu. Darbs veikts ar nolūku, lai kaut mazliet palīdzētu Korejas neatkarīgajiem mūziķiem gūt plašāku uzmanību un neļautu pilnībā izzust šai Korejas mūzikas daļai. Ar ieskatu tās vēsturē un intervijas palīdzību bija iespējams secināt to, kāds ir šīs mūzikas attīstības virziens. Darbs sastāv no 3 nodaļām no kurām pirmajā un trešajā ir 3-4 apakšnodaļas. Ir arī pielikums kurā iekļauta intervija oriģinālajā valodā (angļu valodā) un uzskatei noderīgs attēls. Pirmajā nodaļā ir apskatīti Dienvidkorejas alternatīvās mūzikas pirmsākumi, kā šī mūzika tika politizēta, So Tedži kustība un tās ietekme, kā arī apskatītas galvenās alternatīvās mūzikas pasākumu norises vietas. Otrajā nodaļā apskatīti šīs mūzikas attīstību ietekmējošie faktori un konkrēti gadījumi, kas atspoguļo attiecības starp Dienvidkorejas vairākuma mūziku un alternatīvo mūzikas stilu vai vienkārši neatkarīgajiem māksliniekiem. Tā rezultātā tika secināts, ka korejiešu indī mūziķi saskaras galvenokārt ar finansiālām problēmām, kā arī saskaras ar grūtībām no vispārējās sabiedrības un mūzikas industrijas puses. Savukārt trešajā nodaļā tiek apskatīta konkrēta Dienvidkorejas neatkarīgā grupa – Madmans Esprit, un veikta intervija ar grupas dibinātāju Lī Kjuho. Ar tās palīdzību rasts ieskats šī brīža alternatīvo mūziķu dzīvē un vispārējās indī mūziķu ainas muzikālajā vidē. Tajā pašā nodaļā pieminēts arī viens no indī grupu izaugsmes veidiem – mūziķu atlases šovi, un to problemātika. Darbā tika secināts, ka Dienvidkorejas alternatīvās mūzikas vidi galvenokārt ietekmē k-pop industrijas dominējošais stāvoklis, kas būtiski ietekmē gan pašu mūziķu vēlmi un iespējas radīt ko savu, gan korejiešu sabiedrības mūzikas patērēšanas tendences. The topic of this bachelor’s thesis is ‘’Development and Influences of South Korean Alternative Music Scene’’. The paper examines the nowadays lesser-known South Korean alternative and indie part of music, the conditions of which are not widely studied these days. This paper was made to help Korean independent musicians gain at least a little bit more attention and prevent this part of Korean music from disappearing completely. With an insight into its history and with the help of an interview, it was possible to conclude the direction of development of this music. The thesis consists of 3 chapters of which the second and third one has 3-4 subsections. There is also an appendix that includes an interview in the original language (in English) and a useful photo. The first chapter looks at the origins of South Korean alternative music, how it was politicized, the Seo Taiji movement and its influence, and the main places where alternative music events take place. The second chapter covers the factors influencing the development of this music and the specific cases that reflect the relationship between South Korean mainstream music and alternative music styles or simply independent artists. As a result, it was concluded that Korean indie musicians face mainly financial problems as well as difficulties from the general public and the music industry. The third chapter looks at a specific South Korean independent group, Madmans Esprit, and includes an interview with the group’s founder, Lee Kyuho. It provides an insight into the current life of alternative musicians and the general musical scene of indie musicians. The same chapter also mentions one of the ways for the growth of indie groups – musician audition shows, and their problems. It was concluded that the South Korean alternative music environment is mainly influenced by the dominance of the K-pop industry, which significantly affects both the musicians’ own desire and ability to create something of their own and Korean society’s music consumption trends.