Skolēnu leksiskās kompetences attīstīšana izmantojot saturā balstītu valodas apguvi (CBI) angļu valodas stundās
Автор
Buivite, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Дата
2022Metadata
Показать полную информациюАннотации
Pētījuma ‘Skolēnu leksiskās kompetences attīstīšana, izmantojot saturā balstītu valodas apguvi (CBI) angļu valodas stundās’ mērķis ir izpētīt, kā saturā balstīta valodas apguve angļu valodas stundās ietekmē skolēnu leksiskās kompetences attīstīšanos. Darbā pielietota aktuālā, kompetencēs balstītā izglītības pieeja pamatskolas līmenī. Pētījumu veido gan kvalitatīvas, gan kvantitatīvas pētniecības metodes, kas iekļauj vajadzību analīzes anketu, interviju, mācību stundu analīzi, dalībnieku novērošanu, testēšanu. Teorētiskajā daļā apskatīta kompetencēs balstīta izglītības pieeja, saturā balstītas valodas apguves iekļaušana angļu valodas kā svešvalodas stundās un mācību programmas izveide. Empīriskajā daļā analizēta leksiskās kompetences attīstīšana un bioloģijas satura zināšanas vairākos apguves procesa posmos. Rezultāti atklāj, ka leksiskā kompetence un priekšmeta zināšanas uzlabojas, izmantojot CBI. The case study ‘Development of Students’ Lexical Competence Using Content-Based Instruction (CBI) in English Lessons’ aims to research how the use of CBI in English lessons impacts the development of students’ lexical competence. The work implements the topicality of competency-based education in a middle school setting. The research comprises qualitative and quantitative research methods and data collection tools include needs analysis questionnaire, interview, lesson analysis, participant observation and testing. The theoretical part overviews competency-based education, CBI implementation in ESL/EFL classrooms and describes curriculum design. Empirical part analyses the development of lexical competence and biology knowledge in various stages of the acquisition process. The results reveal that lexical competence and subject knowledge improve when CBI is applied.