• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Atgriezeniskā saite franču valodas kā svešvalodas mācīšanā klātienē un neklātienē : pētījums par skolotāju pielietotajām praksēm Latvijā

Thumbnail
View/Open
306-89364-Znotina_Loreta_lz18054.pdf (913.3Kb)
Author
Znotiņa, Loreta
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Šavlovska, Dina
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Pētījuma mērķis ir izpētīt franču valodas kā svešvalodas skolotāju izmantotās atgriezeniskās saites prakses klātienes un tālmācības stundās. Šis pētījums sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā ir izklāstīti trīs galvenie jēdzieni: vērtēšana, labošana un atgriezeniskā saite, kā arī tiek pētīti divi mācību modeļi – klātienes un attālinātais. Empīriskajā daļā ir sniegts korpusa un metodoloģijas apraksts, kā arī 10 daļēji strukturēto interviju korpusa analīze, kas transkribētas, lai veiktu satura analīzi. Vispārējie secinājumi parāda, ka klātienes stundās izmantotās prakses atšķiras no attālinātajās stundās izmantotajām praksēm formas un korektīvo stratēģiju ziņā.
 
This research aims to study the feedback practices used by French as a foreign language teacher in face-to-face and distance learning courses. This research consists of theoretical and empirical part. The theoretical part presents three key concepts: evaluation, correction and feedback and explores the two teaching methods, face-to-face and distance learning. The empirical part presents the description of the corpus and the methodology as well as the analysis of the corpus of the 10 semi-structured interviews transcribed in order to carry out the content analysis. The general conclusions show that the practices used in face-to-face courses differ from those used in distance courses in terms of form and corrective strategies.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/59594
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6236]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV