• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sasniedzamie rezultāti valodas kultūras jautājumu apguvē vidusskolā

Thumbnail
View/Open
306-90019-Viksna_Paula_pv19011.pdf (1.749Mb)
Author
Vīksna, Paula
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Urbanoviča, Inta
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba Sasniedzamie rezultāti valodas kultūras jautājumu apguvē vidusskolā mērķis ir analizēt, kādi skolēnam sasniedzamie rezultāti valodas kultūras jautājumu apguvē ir iestrādāti vidusskolas mācību saturā. Darbā izmantoti pētījumi par sasniedzamajiem rezultātiem mācību procesa veidošanā, un aplūkoti Ministru kabineta noteikumi Nr. 416 par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu. Darba praktiskajā daļā analizēti pieejamie vidusskolas mācību materiāli par valodas kultūru, salīdzinot tos ar Ministru kabineta noteikumos izstrādātajiem sasniedzamajiem rezultātiem. Darbā secināts, ka latviešu valodas mācību saturu vidusskolai ir nepieciešams pārveidot, ņemot vērā jaunākos Ministru kabineta noteikumus Nr. 416 par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu. Atslēgvārdi: skolēna sasniedzamie rezultāti, valodas kultūra, vidusskolas mācību grāmatas.
 
The aim of the bachelor's thesis Learning outcomes of language culture issues in secondary school is to analyze what results to be achieved in the acquisition of language culture issues in a secondary school curriculum. The research on the results to be achieved in the development of the study process is used in the work, and the Cabinet of Ministers regulations No. 416 on the state general secondary education standard. The practical part of the thesis analyzes the available secondary school teaching materials on language culture, comparing them with the achievable results developed in the regulations of the Cabinet of Ministers. The paper concludes that the content of Latvian language teaching for a secondary school needs to be modified, taking into account the latest regulations of the Cabinet of Ministers No. 416 on the state general secondary education standard. Keywords: student learning outcomes, language culture, high school textbooks.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/59633
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV