Vecāku un skolotāju lomu apvienošana un efektivitāte mājmācības praksēs Latvijā
Author
Rāta, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Lakševics, Kārlis
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Kopš pandēmijas sākuma ir ievērojami palielinājies to Latvijas ģimeņu skaits, kas izvēlas mājmācību kā savu bērnu izglītības modeli. Tā kā mājmācība nav Latvijā dominējošā izglītības forma, šis bakalaura darbs ir tapis ar mērķi noskaidrot, kādēļ izvēle par labu šim izglītības modelim tiek pieņemta. Darbs atklāj arī to, kā mājmācību praktizējošu ģimeņu ikdienā apvienojas vecāku un skolotāju lomas, kādēļ vecākiem ir svarīgi būt savu bērnu izglītotājiem, kā arī Latvijā pastāvošā regulējuma iespaidu uz šīm ģimenēm. Papildus tam, darbā atrodams arī mājmācības vecāku viedoklis par šīs izglītības formas ieguvumiem, izaicinājumiem un kā nepieciešamajām, tā jau pastāvošajām atbalsta struktūrām. Since the beginning of the pandemic there has been a significant increase in the number of Latvian families choosing homeschooling as their children’s education model. Considering that homeschooling is not the dominating form of education in Latvia, this bachelor’s thesis has been created with the aim to learn the reasons for this choice. The thesis also shows the ways parent and teacher roles combine in homeschooling everyday practices, why it is important for parents to be the ones educating their children, and the effects of regulations in Latvia on homeschooling families. In addition to that the thesis contains parents’ opinion on the advantages and challenges of homeschooling, as well as existing and neccessary structures of support.