• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • View Item
  •   DSpace Home
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Datu kompleksās analīzes modelis skolas attīstības risinājumiem

Thumbnail
View/Open
298-94012-Pestovs_Pavels_pp06007.pdf (4.172Mb)
Author
Pestovs, Pāvels
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Kangro, Andris
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Promocijas darba mērķis ir izstrādāt un aprobēt datu kompleksās analīzes modeli skolas attīstības risinājumiem, analizējot teorētiskās atziņas par datos balstītu lēmumu pieņemšanas un izglītības efektivitātes modeļiem un izmantojot faktorus ar lielāko ietekmi uz skolēnu sniegumu. Pētījumā ir analizēti datos balstīti lēmumu pieņemšanas un izglītības efektivitātes modeļi, kā arī faktori ar lielāko ietekmi uz skolēnu sniegumu. Izstrādāts datu kompleksās analīzes modeļa teorētiskais ietvars un apraksts. Aprobācijas gaitā ir noskaidrotas kopīgas sistēmiskas tendences starp skolēnu sniegumu, faktoriem ar lielāko ietekmi uz skolēnu sniegumu un skolas attīstības risinājumiem. Atslēgas vārdi: datos balstīti attīstības risinājumi, izglītības efektivitātes modeļi, datu kompleksās analīzes modelis
 
The aim of this thesis is to develop and validate a complex data analysis model for school improvement solutions, analyzing theoretical insights on data-driven decision-making and educational effectiveness models and using the factors with the greatest impact on student performance. The research analyses data-driven models of decision-making and educational effectiveness, and the factors with the greatest impact on student performance. A theoretical framework and description of the complex data analysis model is developed. The validation has identified common systemic trends between student performance, factors with the greatest impact on student performance and school improvement solutions. Key words: data-driven improvement solutions, educational effectiveness models, complex data analysis mode
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/63044
Collections
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD [1372]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV