Gramatiskie stilistiskie paņēmieni publikācijās par veselību un fizisko sagatavotību sociālajos plašsaziņas līdzekļos
Author
Jemeļjanova, Anastasija
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Čerņevska, Jekaterina
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Rakstnieki, kuri publicē savus blogus sociālajos plašsaziņas līdzekļos, veic stratēģiskus soļus, lai mobilizētu savus lasītājus un padarītu savu blogu par jaunu žurnālistikas uzņēmumu. Šī pētījuma mērķis ir izpētīt gramatiskos stilistiskos līdzekļus, kas tiek izmantoti sociālo mediju publikācijās par veselību un fitnesu. Darbā izmantotās metodes ir teorētiskās literatūras apskats, kā arī teksta analīze. Gramatiskās stilistikas lietojums veicina valodas pārliecinošākas un pievilcīgākas valodas veidošanos, un to iedala sintaktiskajā un morfoloģiskajā, tomēr sintaksei ir vairāk izteiksmes iespēju. Tādējādi, sīkāk izpētot dažādas publikācijas par veselību un fitnesu, tika konstatēts, ka visbiežāk tiek izmantoti sintaktiski stilistiskie līdzekļi, proti, elipses un inversijas, kas tiek izmantoti, lai piesaistītu uzmanību, nodotu sarežģītu informāciju un motivētu lasītāju. Rezultātā tika konstatēts, ka gramatiskās stilistikas lietojums ir būtiska sastāvdaļa, lai efektīvi nodotu informāciju auditorijai. Writers who publish their blogs on social media make strategic moves to engage their readers and make their blog a new journalism venture. The goal of current research is to examine grammatical stylistic devices used in social media publications on health and fitness. The methods used in the work are review of the theoretical literature as well as text analysis. The use of grammatical stylistics contributes to the language's increased persuasiveness and attractiveness and is divided into syntactical and morphological, however, syntax has more expressive possibilities. Thus, upon further examination of different publications on health and fitness, it was discovered the frequence of use of different syntactical stylistic device, namely ellipsis, detachment, parallelism, rhetorical question and inversion, which are used to attract attention, and convey complex information. As a result, it was established that the use of grammatical stylistics is an essential part to effectively transfer the information to the audience.