Show simple item record

dc.contributor.advisorBaltgalve, Agita
dc.contributor.authorKlencare, Marija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-05T01:06:10Z
dc.date.available2023-09-05T01:06:10Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other94878
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/63520
dc.description.abstractBakalaura darbs “Pilsētas un dzimtās vietas motīvi Dzja Džanke filmās” ir veltīts ķīniešu režisora Dzja Džanke filmogrāfijai, tajā iekļauto filmu stilam un vizuālām iezīmēm, ar kuru palīdzību tiek attēlota Ķīnas pilsētu ainava. Darba mērķis ir izpētīt Dzja Džanke filmu sižetu darbības vietas, pieminēto reģionu iedzīvotāju tēlus, viņu iezīmes, kā arī izanalizēt parādītās dzimtās zemes koncepcijas svarīgumu globalizācijas ietvaros. Darbu veido trīs daļas. Pirmajā daļā tiek apskatītas Ķīnas pilsētas, kuras kļuva par darbības galvenām telpām vai tika izmantotās kā filmēšanas lokācijas. Tiek aprakstītas pilsētu ainu galvenās stilistiskās iezīmes un kā tās ietekmē filmu atmosfēru. Otrā daļa ir veltīta Ķīnas pilsētu infrastruktūras un globalizācijas mijiedarbībai. Tajā ir iekļauti filmās parādītie Rietumu tradīciju elementi un to ietekme uz iedzīvotājiem. Trešajā daļā ir aprakstīts pēdējais pilsētvides ainavas motīvs - cilvēks. Tā pēta tēlu arhetipus un to ceļošana pa filmu iekšējai telpai. 20. gadsimta beigu globalizācijas ietekme ir novedusi pie tā, ka cilvēku skatījums uz ikdienas lietām ir mainījies. Starp pazīstamajiem elementiem pilsētās sāka paslīdēt ārzemju preces un tendences, kas ir iefiltrējušies Ķīnas sabiedrības modelī. Dzja Džanke mēģina vizuāli aprakstīt Ķīnas saplūsmes procesu ar pārējo pasauli, parādot mazo un lielo pilsētu iedzīvotāju stāstus, viņu darbu un slepeno vēlmi redzēt pasauli ārpus dzimtajām zemēm, kas liek pārskatīt “mājas” un “dzimtās vietas” jēdzienu. Darbā tika izmantotas vizuālās metodes, kas ļāva izpētīt Dzja Džanke Ķīnas pilsētu dzīves un attīstības atainojumu filmās. Naratīvā analīze palīdzēja atklāt Dzja Džanke varoņu, īpaši dokumentālo filmu “Atmiņas par Pilsētu 24” un “Jūras leģendas” stāstītāju, dzīves un izjūtu hronoloģiju, saistībā ar viņu dzimto pilsētu pārkonstruēšanu un globalizāciju. Darba pielikumā dota apkopojošā tabula ar Dzja Džanke filmogrāfijas sarakstu, kā arī karte, kurā tiek parādītas sižeta darbības vietas un filmēšanas lokācijas. Darba apjoms ir 51 lapa.
dc.description.abstractBachelor’s paper “City and Homeland Motifs in Jia Zhangke’s Films” is devoted to the Chinese film director’s Jia Zhangke filmography, its style and visual features, that depict the urban landscape in China. The aim of the work is to study locations of Jia Zhanke's films, the way inhabitants of mentioned regions are portrayed, their characteristics, as well as to analyze how important the concept of the native land is in the context of globalization. The work consists of three parts. The first part examines the Chinese cities that became the main space of the action or were used as filming locations. Main stylistic features of urban scenes and their depiction in the films is described. The second part is devoted to the interaction between China's urban infrastructure and globalization. It includes elements of Western traditions shown in the films and their impact on citizens. The third part describes the last motif of the urban landscape - people. It explores character archetypes and their journey through the inner space of the film. The impact of globalization at the end of the 20th century has led to the fact that people's perspective on everyday things has changed. Among the familiar elements in the cities began to slip foreign goods and trends that have infiltrated the pattern of Chinese society. Jia Zhanke tries to visually describe the process of China's fusion with the rest of the world, showing the stories of the inhabitants of small and big cities, their work and the secret desire to see the world outside their native lands, which forces a revision of the concept of “home” and “homeland”. Visual methods were used in the work, which made it possible to study Jia Zhanke's portrayal of Chinese city life and development in films. The narrative analysis helped to reveal the chronology of lives and feelings of Jia Zhanke's characters, especially those of the narrators of the documentaries “24 City” and “I Wish I Knew”, in relation to the reconstruction and globalization of their hometowns. A list of Jia Zhanke's filmography is given in the appendix of the work, as well as a map showing the locations of the plot and filming. The paper consists of 51 pages.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectĀzijas studijas
dc.subjectpilsētvide
dc.subjectglobalizācija
dc.subjectDzja Džanke
dc.subjectķīniešu kinematogrāfija
dc.titlePilsētas un dzimtās vietas motīvi Dzja Džanke filmās
dc.title.alternativeCity and Homeland Motifs in Jia Zhangke’s Films
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record