• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Salikteņu lietojums rakstos par mārketingu

Thumbnail
View/Open
306-95107-Vinogradova_Evelina_ev19058.pdf (812.7Kb)
Author
Vinogradova, Evelīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Svētiņa, Ruta
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Salikteņu izpratne dažādos kontekstos ir sarežģīta. Salikteņus var rakstīt dažādi, līdz ar to pētījuma mērķis ir analizēt salikteņu morfoloģiskos aspektus. Kvalitatīvā un kvantitatīvā datu analīze bija metodes, lai analizētu datus, kas ņemti no biznesa žurnāla Marketing Week. Analīze parādīja, ka visizplatītākie pareizrakstības modeļi ir atvērtie un aizvērtie salikteņi, visbiežāk izplatītais salikteņu veids ir lietvārdi un kontekstā visvairāk sastopami endocentriski salikteņi. Pētījuma rezultāti parādīja, ka atrasto salikteņu rakstība izmantotajās vārdnīcās ir atšķirīga, kā arī ir sastopami jaunizveidoti salikteņi mārketinga diskursā.
 
Understanding compounds in different context are challenging. Compounds can be spelled differently, thus, the aim of the research is to analyse compound words on the morphological aspects. Qualitative and quantitative data analysis were methods to analyse data taken from the business magazine Marketing Week. The analysis showed that the most common spelling patterns are open and solid compounds, the mostly distributed compound type is noun compound and regarding context- endocentric compounds occured the most. The results of the research showed that the spelling of compounds found is different in the dictionaries used, as well as, there were found newly created compounds in marketing discourse.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/63532
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV