Show simple item record

dc.contributor.advisorKopoloveca, Nadežda
dc.contributor.authorArakeļjana, Selīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-05T01:06:16Z
dc.date.available2023-09-05T01:06:16Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other95248
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/63554
dc.description.abstractŠis bakalaura darbs ir veltīts stereotipu reprezentējošie valodas līdzekļi parādībai čehu un krievu valodas kā svešvalodas mācību grāmatās. Tā mērķis ir noteikt stereotipu raksturīgās iezīmes svešvalodu apguvē un to ietekmi uz uztveri. Darbā analizētas mācību procesā izmantotās mācību grāmatas krievu un čehu valodas apguvei pamatlīmenī, lai identificētu stereotipus. Darbs ir sadalīts divās daļās. Pirmajā daļā izklāstīti pētījumam nepieciešamie teorētiskie pamatjautājumi, bet otrajā daļā konsekventi identificēti stereotipi mācību grāmatās atbilstoši izvirzītajiem uzdevumiem un izvēlētajām zinātniskajām metodēm. Pētījuma galīgos rezultātus nākotnē var izmantot, lai izstrādātu mūsdienu kultūrai atbilstošākus mācību materiālus, kas veicina objektīvu krievu un čehu kultūras uztveri, kā arī lai attīstītu starpkultūru komunikatīvo kompetenci skolēniem, kuri apgūst krievu un čehu valodu kā svešvalodu. Pētījums var būt noderīgs filologiem, kas risina līdzīgas problēmas, kā arī visiem lasītājiem, kurus interesē šis jautājums.
dc.description.abstractThe bachelor paper is devoted to the phenomenon of linguistic representations of stereotypes in textbooks of Russian and Czech as foreign languages. The objective of the work is to identify the characteristic features of stereotypes in the study of a foreign language and their impact on a person. The paper analyses the study manuals used in the educational process for learning Russian and Czech languages at a basic level. The bachelor paper is divided into two parts. The first part sets out the main theoretical issues necessary for the study, the second part sequentially, in accordance with the tasks set and the selected scientific methods, stereotypes in study manuals are revealed. The final results of the study can be used in the future to develop more culturally adapted educational materials that contribute to the formation of objective and unbiased ideas about Russian and Czech cultures, as well as to develop the intercultural communicative competence of students studying Russian and Czech as foreign languages. The study may be useful to philologists dealing with similar issues, as well as to all readers interested in this issue.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectстереотип
dc.subjectфеномен
dc.subjectязыковая репрезентация стереотипов
dc.subjectчешский язык как иностранный
dc.subjectрусский язык как иностранный
dc.titleStereotipus reprezentējošie valodas līdzekļi čehu un krievu valodas kā svešvalodas mācību grāmatās.
dc.title.alternativeLinguistic Means of Representation of Stereotypes in Textbooks of Czech and Russian as Foreign Languages.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record