Show simple item record

dc.contributor.advisorLiepiņa, Dace
dc.contributor.authorŪdriņš, Ģirts
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-05T01:06:18Z
dc.date.available2023-09-05T01:06:18Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other95457
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/63565
dc.description.abstractBakalaura darbs pēta semantisko lauku attiecības laikrakstos par tirzniecību. Plašsaziņas līdzekļi mūsdienās ir mums visapkārt, no tiem nevar izvairīties, īpaši krīzes laikā, piemēram, Kreivijas un Ukrainas karš. Semantiskos laukus var aplūkot no koka perspektīvas, kurā sākotnējais vārds vai stumbrs izvēršās zaros no daudziem citiem terminiem, kas saistīti ar sākuma vārdu. Semantiskos laukus ir izpētījuši dažādi zinātnieki, tomēr nav pietiekami daudz pētītā materiāla par semantisko lauku savstarpējām attiecībām terminiem laikrakstos par tirzniecību. Rezultātā šī bakalaura darba mērķis ir noteikt ievērojamāko semantisko lauku un atrast starp tirzniecības laikrakstiem jebkura semantisko lauka pārklāšanos. Galvenās izmantotās pētniecības metodes ir satura analīze, kas palīdz noteikt semantisko lauku lietojumu, un diskursa analīze, kas aptver rakstīto tekstu izpēti. Darba rezultāti liecina, ka dominējošākais semantiskais lauks ir vispārīgu un abstraktu terminu kategorijā, der piebilst, ka rūpniecībā ar naudu un tirzniecību saistītais semantiskais lauks ir tuvu tam. Tomēr ir ieteicams turpināt šo semantisko lauku attiecību izpēti, jo vārdu un pasaules attīstība paplašina semantisko lauku koku, parādās un parādīsies jauni vārdi.
dc.description.abstractThe Bachelor’s thesis investigates the semantic field relationships in articles on trade. The media is all around us nowadays, it cannot be escaped, especially when times of crisis occur, for example, the Russia-Ukraine war. Semantic fields can be looked at from the perspective of a tree, in which the original word or the bark sprouts out branches of numerous other terms that are related to the starting lexical item. The field of semantics has been researched by various scholars, however, the semantic relationships of terms in articles on trade have not been sufficiently researched. As a result, this BA aims to identify the most prominent semantic fields and locate any overlaps between them in newsletters that cover the topic of commerce. The main research methods that were applied are content analysis, which assists in identifying the use of semantic fields, and discourse analysis, which covers the investigation of written texts. The results of the examination show that the most predominant semantic field is under the category of general and abstract terms with money and commerce in industry following a close second, however, it is suggested to further this study of semantic field relationships as the evolution of words and the world expands the semantic field tree and new terms have and will appear.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība un literatūrzinātne
dc.subjectsemantiskie lauki
dc.subjectmēdija
dc.subjecttirzniecība
dc.subjectvispārīgie un abstraktie termini
dc.titleSemantisko lauku attiecības rakstos par tirdzniecību
dc.title.alternativeRelationships of Semantic Fields in Articles on Trade
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record