Show simple item record

dc.contributor.advisorVinčela, Zigrīda
dc.contributor.authorKima, Amina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-06T01:04:33Z
dc.date.available2023-09-06T01:04:33Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other95707
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/64475
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir personas vietniekvārdu un to kolokāciju komunikatīvie mērķi mazā uzņēmumu mājas lapās. Darba mērķis ir atzīt un analizēt personas vietniekvārdu un to kolokāciju lietojumu mazā uzņēmumu mājaslapās un noskaidrot, cik saliedēti uzņēmums sevi prezentē un kādi un kā personas vietniekvārdi var ieinteresēt potenciālos klientus uzņēmuma pakalpojumos. Pētījums tika balstīts uz korpusā balstītu vietniekvārdu analīzi un to kolokātu sastopamību analīzi KWIC skatījumā atlasītajās sadaļās divās ASV tādās mazo uzņēmumu tīmekļa vietnēs kā Ergatta un Pro Gym Supply. Pētījuma rezultāti parādīja, ka uzņēmumi, kas darbojas vienā biznesa jomā, var pārstāvēt sevi savam potenciālajam klientam vai savam produktam pilnīgi atšķirīgi, izmantojot personas vietniekvārdus, kas ietekmē to, vai uzņēmums sevi piesaka kā vienotu vērtību vai ievēro individuālismu. Turklāt kolokācijām ar personas vietniekvārdiem ir arī liela nozīme uzņēmuma tekstos lietotā komunikatīvā mērķa un konteksta izpratnē, kas var parādīt, kādas funkcijas veic uzņēmuma lietotie personas vietniekvārdi, un kā kolokācijas parāda uzņēmuma rīcību klienta piesaistei, vai pārdot savu produktu un pakalpojumu.
dc.description.abstractThe topic of the Bachelor Thesis is Communicative role of personal pronouns and their collocations in homepages of small business companies. The purpose of the present paper is to find and analyze the use of personal pronouns and their collocations in the small businesses’ homepages and find out how cohesively the company presents itself and which and how personal pronouns can interest potential customers in the company's services. The research was based on the corpus-based analysis of pronouns and their collocates occurrences in KWIC view in the selected sections of two web sites of U.S. small business companies as Ergatta and Pro Gym Supply. The results of the research showed that companies operating in the same business area can represent themselves to their potential client or their product in completely different ways, using personal pronouns that have an impact on whether the company presents itself as a single value or adheres to individualism. In addition, collocations with personal pronouns also play an important role in understanding the communicative purpose and context used in company texts, which can show what functions the personal pronouns used by the company perform, and how phrases show the company's actions to attract a client, or sell its product and service.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība un literatūrzinātne
dc.subjectpersoniskie vietniekvārdi
dc.subjectkolokācijas
dc.subjecttīmekļa lapa
dc.subjectkorpuss
dc.subjectThe Voyant Tools
dc.titlePersonas vietniekvārdu un to kolokāciju lietojuma komunikatīvie mērķi mazā biznesa uzņēmumu mājas lapās
dc.title.alternativeCommunicative role of personal pronouns and their collocations in homepages of small businesses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record