Show simple item record

dc.contributor.advisorŠuvajevs, Igors
dc.contributor.authorDrobiševa, Jekaterīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-06T01:05:37Z
dc.date.available2023-09-06T01:05:37Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other96415
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/64737
dc.description.abstractŠis bakalaura darbs ir pētījums par sieviešu izglītības lomas interpretāciju Džona Loka pilsoniskās sabiedrības koncepcijā. Sakarā ar Loka argumentu ambivalenci pētniekiem ir domstarpības par filosofa pozitīvo ieguldījumu sieviešu jautājuma risinājumā. Darba mērķis ir pierādīt, ka Loka piedāvātais izglītības modelis neveicināja sieviešu emancipāciju un nesekmēja sieviešu un vīriešu vienlīdzību. Pētījuma ietvaros ir novērtēta Loka piedāvātas pilsoniskās sabiedrības būtība un mērķi. Uzmanība tiek pievērsta Loka domām par sieviešu lomu sabiedrībā un ģimenē. Tiek analizēta filosofa audzināšanas un izglītības paradigma, tās metodes un mērķi. Pētījuma rezultāti liecina par to, ka Loka audzināšanas un izglītības modelis nostiprināja sieviešu atkarību no patriarhālas ģimenes un sabiedrības struktūras.
dc.description.abstractThis Bachelor`s thesis is a research of the interpretation of the role of women's education in John Locke's concept of civil society. The ambiguity of Locke's arguments make scholars disagree about the philosopher's positive contribution to woman question. The purpose of the work is to prove that the model of education proposed by Locke did not contribute to the emancipation of women and the equality of women and men. Within the framework of the study, an assessment of the essence and goals of civil society proposed by Locke is given. Attention is paid to Locke's thoughts on the role of women in society and the family. The educational paradigm of the philosopher, its methods and goals are analyzed. The results of the study show that the Lockean model of education has increased women's dependence on patriarchal society and family structure.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectFilozofija
dc.subjectLoks
dc.subjectsieviešu izglītība
dc.subjectpilsoniskā sabiedrība
dc.subjectvienlīdzība
dc.subjectfilosofijas vēsture
dc.titleSieviešu izglītības nozīme Loka pilsoniskās sabiedrības koncepcijā
dc.title.alternativeThe role of women's education in Locke's concept of civil society
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record