• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Datu noliktavas izveides metodes lielo datu laikmetā

Thumbnail
Öffnen
298-100385-Zemnickis_Janis_jz10024.pdf (2.549Mb)
Autor
Zemnickis, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Niedrīte, Laila
Datum
2024
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Darbā tiek piedāvātas jaunas metodes, kas nodrošina daļēji automātisku datu noliktavas kandidātshēmas ģenerāciju, izmantojot datu noliktavas formālās prasības, galveno organizācijas darbības rādītāju (KPI) specificēšanu un datu noliktavas datu modeļa paplašināšanu, izmantojot klientu atsauksmes. Metodes paredz izmantot klientu atsauksmes, kas ir izteiktas brīvā teksta formātā. Šīs atsauksmes tiek apstrādātas ar dabīgās valodas apstrādes rīkiem. No iegūtās informācijas tiek veikti speciāli aprēķini, lai iegūtu informāciju, kas tiek izmantota, lai specificētu jaunus organizācijas galvenos darbības rādītājus un to mērķu vērtības. Tiek noteikts, ka atribūti no galvenajiem darbības rādītājiem ir jāiekļauj organizācijā pastāvošajā datu noliktavas datu modelī, lai būtu iespējams sekot līdzi organizācijas attīstībai. Atslēgas vārdi: Datu noliktava, brīvā teksta apstrāde, galvenie darbības rādītāji, datu modelis.
 
In this thesis, are presented new methods that allow to generate data warehouse conceptual data model from the data warehouse formal requirements and methods that allow to specify key performance indicators (KPI) and to extend the data warehouse data model by using customer feedback. Methods use customer feedback which is in free text format. Customer feedback is processed by natural language processing tools. In order to specify new key performance indicators and their target values special calculations are performed from processed customer feedback. Attributes from KPI should be included in data warehouse data model to monitor organizations performance. Keywords: Data warehouse, natural language processing, key performance indicators, data model.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/65587
Collections
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD [1374]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV