• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Bioloģijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Biology - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (BF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Bioloģijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Biology - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (BF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Motivācija nodarboties ar sportu, nākotnes mērķi un emocijas pirms un pēc spēles U15-U16 vecuma grupas hokeja komandas spēlētājiem

Thumbnail
View/Open
301-103296-Keirisa_Gunita_gk07031.pdf (2.714Mb)
Author
Keiriša, Gunita
Co-author
Latvijas Universitāte. Bioloģijas fakultāte
Advisor
Koļesovs, Aleksandrs
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Nodarbošanās ar sportu prasa lielu ieguldījumu, izvēli un līdzsvaru starp sportista un pusaudža dzīvi. Šajā pētījumā centos noskaidrot, kāda ir pusaudžu motivācija sportot, nākotnes plāni un, vai tos ietekmē emocijas, kādas izjūt pirms un pēc spēlēm. Pētījumā piedalījās 40 pusaudži, kuri trenējas hokeja skolā “Baltijas vilki”, spēlē U-15 un U-16 grupās. Kā arī spēlētāju vecāki, kopā 20, un hokeja skolas “Baltijas Vilki” 5 treneri. Motivācija tika pētīta aizpildot Sporta motivācijas aptauju II (SMA-II) “Sport Motivation Scale (SMS-II)” (Pelletier et al., 2013). Emociju pētījumam tika izmantots “Ženēvas emociju aplis” (Geneva Emotion Wheel (GEW)) 3.0. versija, kā arī sportisti atbildēja uz pieciem jautājumiem anketā, kurā norādīja savus nākotnes mērķus. Vecāki un treneri aizpildīja līdzīgu anketu, kā pusaudži, lai, saprast vecāku un treneru plānus attiecībā uz sportistiem. Šī pētījuma mērķis bija: izpētīt pusaudžu motivāciju nodarboties ar sportu un nākotnes mērķus, lai saprastu to saistību ar emocionālo stāvokli pirms sacensībām un stāvokļa izmaiņām pēc zaudējuma vai uzvaras. Mērķis tika apstiprināts, rezultāti parādīja saistību starp emocijām, mērķiem un motivāciju. Emocijas vai nu pastiprinās vai krasi mainās, atkarībā no spēles rezultāta. Apstiprinājās arī izvirzītā hipotēze: pusaudžu domas par nākotnes karjeru ir saistītas ar emocijām uzvarot vai zaudējot spēli. Pēc zaudētas spēles pusaudži kļūst kritiski pret savām iespējam mērķus sasniegt, kas tiešā mērā saistāmas ar viņu vēlamo karjeru – kļūt par profesionāli. Pēc uzvarētas – kļūst pašpārliecināti. Šis pētījums sniedz ieskatu pusaudžu emociju gamma un tajā, kā emocijas ietekmē viņu plānus un pašsajūtu, kas ir labs darba materiāls treneriem, lai zinātu, kā uzrunāt sportistus ģērbtuvē pēc uzvaras vai zaudējuma.
 
Engaging in sports requires a significant investment, choices, and balance between an athlete's and a teenager's life. In this study, I aimed to determine the motivation of young people to engage in sports, their future plans, and whether they are influenced by the emotions they experience before and after games. The study involved 40 young athletes who train at the hockey school "Baltic Wolves" and play in the U-15 and U-16 groups. Additionally, 20 parents of the players and 5 coaches from the "Baltic Wolves" hockey school participated. Motivation was studied by completing the Sport Motivation Scale II (SMS-II) (Pelletier et al., 2013). The Geneva Emotion Wheel (GEW) version 3.0 was used for the emotion study, and the athletes also answered five questions in a questionnaire indicating their future goals. Parents and coaches completed a similar questionnaire to understand their plans regarding the athletes. The aim of this study was to investigate the motivation of adolescent to engage in sports and their future goals to understand their connection with emotional states before competitions and changes in these states after a loss or win. The aim was confirmed; the results showed a connection between emotions, goals, and motivation. Emotions either intensify or change drastically depending on the game's outcome. The hypothesis was also confirmed: when adolescent think about the future and career-building prospects, mood changes significantly when winning or losing a game. After a lost game, adolescent become critical of their ability to achieve their goals, which is directly related to their desired career of becoming a professional athlete. After a win, they become confident. This study provides insights into the range of emotions experienced by adolescent and how these emotions affect their plans and well-being, serving as valuable material for coaches to understand how to address athletes in the locker room after a win or loss.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/65637
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BF) / Bachelor's and Master's theses [1229]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV