Māszinību studentu motivējošie faktori uzsākt darba gaitas veselības aprūpes iestādēs pēc studiju beigšanas
Author
Krieviņa, Sanita
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
Advisor
Vīksna, Laura
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir ‘’Māszinību studentu motivējošie faktori uzsākt darba gaitas pēc studiju beigšanas.’’ Tēmas aktualitāti pamato fakts, ka veselības aprūpes nozarē šobrīd papildus nepieciešamas vismaz 3598 māsas un 295 vecmātes. Tikai 52% māsu un 54% vecmāšu pēc studiju pabeigšanas uzsāk darba gaitas veselības aprūpes iestādēs Latvijā, kā arī tas, ka padziļināta analīze par jauno speciālistu darba karjeru un to motivējošiem faktoriem pēc māszinību studiju programmas pabeigšanas līdz šim nav veikta. Darba mērķis ir noskaidrot māszinību studentu motivējošos faktorus uzsākt darba gaitas kādā no veselības aprūpes iestādēm pēc studiju beigšanas. Izvirzītais pētījuma jautājums ir ‘’Kādi ir māszinību studentu motivējošie faktori uzsākt darba gaitas kādā no veselības aprūpes iestādēm pēc studiju beigšanas?’’ Par pētniecības metodi izvēlētas strukturētas intervijas, kuru laikā 4. kursa māszinību programmas studenti atbildēja uz jautājumiem par motivējošiem faktoriem. Pētniecības instruments – intervijas jautājumi. Pētījuma rezultātā tika secināts, ka galvenie topošo māsu motivējošie faktori uzsākt darba gaitas pēc studiju beigšanas ir pieredzes gūšana, izaugsmes iespējas, sociālās garantijas, atalgojums, atbalsts no vadības un kolektīva. The topic of the bachelor's thesis is "Motivating factors of nursing students when starting careers in health care institutions after graduation." The relevance of the topic is justified by the fact that the healthcare sector currently requires at least 3,598 nurses and 295 midwives additionally. Only 52% of nurses and 54% of midwives start working in healthcare institutions in Latvia after completing their studies. Furthermore, in-depth analysis of the career of new specialists and their motivating factors after completing the nursing program has not been conducted so far. The aim of the thesis is to identify the motivating factors for nursing students to start working in healthcare institutions after graduation. The research question posed is "What are the motivating factors for nursing students to start working in healthcare institutions after graduation?" Structured interviews were chosen as the research method, during which 4th-year nursing program students answered questions about motivating factors. The research instrument is interview questions. As a result of the study, it was concluded that the main motivating factors for future nurses to start working after graduation are gaining experience, opportunities for growth, social guarantees, salary, support from management and the team.