• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Medicīnas un dzīvības zinātņu fakultāte / Faculty of Medicine and Life Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (MDZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Medicīnas un dzīvības zinātņu fakultāte / Faculty of Medicine and Life Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (MDZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Māsu viedoklis par tālākizglītības nodrošinājumu

Thumbnail
View/Open
308-101099-Cekalova_Daniela_dc22012.pdf (1.170Mb)
Author
Čekalova, Daniela
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
Advisor
Mežiņa-Mamajeva, Ina
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma: “Māsu viedoklis par tālākizglītības nodrošinājumu”. Tēmas aktualitāte: Ar medicīnas tehnoloģiju un ārstēšanas metožu, aprūpes nepārtrauktu attīstību, zināšanu atjaunināšana kļūst par nepieciešamību, lai nodrošinātu vislabāko iespējamo pacientu aprūpi un uzlabotu veselības aprūpes kvalitāti kopumā. Šajā darbā tiks pētīta literatūra, kas saistīta ar māsas lomu, literatūras metaanalīze un māsu tālākizglītības izaicinājumi, kā arī tiks veikta aptauja, lai noskaidrotu māsu viedokli par tālākizglītības nodrošinājumu. Izvirzītā hipotēze: Māsas dod priekšroku tiešsaistes kursiem. Pētniecības instruments: Anketa Pētniecības metode: Kvantitatīvā metode Atslēgvārdi: tālākizglītība, māsa, pacients, kursi, izglītība
 
Theme of the bachelor paper: ‘Nurses’ views on the continuing education provision’. With the constant development of medical technology, treatments, and care, updating knowledge becomes a necessity to provide the best care for patients and to improve the quality of healthcare in general. This thesis will explore the literature related to the role of the nurse, a meta-analysis of the literature and the challenges of continuing nursing education and will conduct a survey to ascertain nurses' views on the provision of continuing nursing education. Hypothesis: nurses prefer online courses Research tool: questionnaire. Research method: quantitative method. The hypothesis stated at the beginning of the study that nurses prefer online courses and believe that lack of time is a limiting factor in attending courses was confirmed. Keywords: continuing education, nurse, patient, courses, learning
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/65761
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (MDZF) / Bachelor's and Master's theses [3602]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV