Māszinību programmas studentu iebiedēšana darba vietā klīniskajā praksē
Author
Jakubova, Eva
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
Advisor
Pupure, Jolanta
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma: “Māszinību programmas studentu iebiedēšana darba vietā klīniskajā praksē”. Pasaules pētījumi rāda, ka vardarbības sastopamība pieaug pret studējošajiem klīniskās prakses laikā. Darba mērķis bija izpētīt nelaipnas uzvedības gadījumus māszinību studējošo vidū. Darba uzdevumi bija apkopot un analizēt literatūras avotus par vardarbību un tās veidiem veselības aprūpē; izveidot aptaujas anketu, veikt anketēšanu māszinību studentiem, lai izprastu aizvainošanas pieredzi klīniskās prakses laikā; apkopot rezultātus, izdarīt secinājumus. Pētījuma metode bija kvantitatīva, instruments – aptaujas anketa. Pētījuma rezultāti parādīja, ka ar iebiedēšanu klīniskās prakses laikā ir saskārušies vairāk nekā 50% studentu, taču daudzi neziņo par šiem gadījumiem, jo baidās par to runāt vai nezina, kur vērsties pēc palīdzības. Izvirzītā hipotēze, ka māszinību studenti klīniskās prakses laikā tiek iebiedēti, apstiprinājās. Bachelor's thesis topic: "Nursing students’ experience of workplace violence during clinical placement". Workplace violence is a global issue, and the incidence of bullying against students during clinical practice increases. The aim of the work was to explore bullying amongst nursing students. The tasks were to collect and analyse literature on violence and its types in health care; create a survey questionnaire, survey nursing students to understand the bullying; summarize the results, draw conclusions. The research method was quantitative, the instrument was a cross-sectional survey. The results showed that more than 50% of students experienced bullying during clinical practice, yet many did not report these cases because they were afraid to talk about it or didn’t know where to report. The hypothesis that nursing students are bullied during clinical practice was confirmed.