Riska faktori darbā uz kuģa un to ietekme uz navigācijas virsnieku psihoemocionālo stāvokli
Author
Plonis, Ivars
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas un dzīvības zinātņu fakultāte
Advisor
Šimkuva, Helēna
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
“Riska faktori darbā uz kuģa un to ietekme uz navigācijas virsnieku psihoemocionālo stāvokli”. Darba autors: Ivars Plonis. Darba zinātniskā vadītāja Dr.hist.,mag.soc.zin., profesore Helēna Šimkuva. Darbs izklāstīts uz 93 lpp., ietver 38 att., 22 tabulas, 65 informācijas avotus. Darbs sastāv no četrām daļām. Pirmajā daļā ir apkopota un analizēta literatūra par kuģi kā darba vidi un tajā sastopamajiem darba vides riska faktoriem, kā arī to atstāto ietekmi uz navigācijas virsnieku psihoemocionālo stāvokli. Otrajā daļā ir raksturotas pētījumā lietotās metodes. Trešajā daļā ir veikts, iegūto datu apkopojums un to analīze, to izklāsts un diskusija. Ceturtajā daļā izstrādāti praktiskie risinājumi un ieteikumi kuģošanas kompānijām, psihoemocionālās slodzes samazināšanai, navigācijas tiltiņa komandas locekļu vidū. Maģistra darba beigās ir apkopoti secinājumi un izstrādāti praktiski priekšlikumi. Izmantotās metodes: Kopenhāgenas psihosociālā aptauja (COPSOQ III), Kopenhāgenas izdegšanas tests un darbinieku aptauja. “Work related risk factors onboard merchant fleet vessels and their impact on navigational officers psychoemotional state”. Author of the thesis: Ivars Plonis. Scientific supervisor: Dr. hist., M.Soc.Sc., Professor Helēna Šimkuva. The thesis consists of 93 pages and incorporates 38 figures, 22 tables and 65 reference sources. The thesis consists of four parts. First part summarizes and analyzes the literature on the ship as a working environment and the occupational risk factors present, as well as their impact on the psycho-emotional state of navigational officers. Second part describes the methods used in the research. Third part presents the summary and analysis of the collected data, their presentation, and discussion. In the fourth part author develops practical solutions and recommendations for shipping companies to reduce psycho-emotional stress among the navigational bridge team members. The thesis concludes with a summary of findings and practical proposals. Methods used: Copenhagen Psychosocial Questionnaire (COPSOQ III), Copenhagen Burnout Inventory and a sociological survey.