Stāstu veidošana videospēlēs: digitālais naratīvs spēļu sērijas “Half-Life” franšīzē .
Author
Apreleva, Nina
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Badina, Evita
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Videospēles ir jauns interaktīvo digitālo naratīvu veids, kas ir pelnījis akadēmisku uzmanību un literāro analīzi, līdzīgi kā citi uz stāstiem balstīti mediji. Tādējādi šī darba pētījuma mērķis bija izpētīt stāstījuma elementus videospēļu franšīzē Half-Life. Šajā analīzē izmantotie teorētiskie koncepti tika attiecināti uz Mihaila Bahtina dialoģismu un Žaka Lakāna psihoanalītiskajām idejām. Piemērojot pētījuma metodes - dalībnieku novērošanu klātienē un kontentanalīzi -, tika atklāts, ka Half-Life franšīzei ir raksturīgi Bahtina dialoga elementi, kas prasmīgi savijušies ar spēles mehāniku. Visbeidzot, spēles ietver pārliecinošu Lakāna cilvēciskās pieredzes psiholoģisko reģistru reprezentāciju, piedāvājot jaunu ieskatu tās naratīva dinamikā. Video games are an emergent type of interactive digital narratives that merit academic attention and literary analysis similarly to other story-driven media. Thus, the research goal of the paper was to examine the delivery of the narrative elements in a specific video game franchise, Half-Life. Theoretical concepts applied to the present analysis pertained to Mikhail Bakhtin’s dialogism and Jacques Lacan’s psychoanalytic ideas. With the application of research methods of participant observation and content analysis, it was discovered that the Half-Life franchise features Bakhtinian dialogic elements that are skilfully intertwined with the gameplay mechanics. Finally, the games involve a solid representation of Lacanian psychological orders of human experience, offering new insights into its narrative dynamics.