Darba vides riski vieglā automobiļa vadītāja darbā
Author
Rubcova, Sarmīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas un dzīvības zinātņu fakultāte
Advisor
Daugule, Iveta
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
„DARBA VIDES RISKI VIEGLĀ AUTOMOBIĻA VADĪTĀJA DARBĀ”. Darba autore: Sarmīte Rubcova, Darba zinātniskā vadītāja: lektore Iveta Daugule, PhD. Darbs izklāstīts uz 50 lpp., ietver 18 attēlu, 3 pielikumus, 9 tabulas, 61 informatīvos avotus. Pētījums sastāv no 3 daļām. Pirmajā daļā ir apkopota un analizēta literatūra par ergonomiku, traumatisma riska un nelaimes gadījumiem, psihoemocionālo riska faktoru un arodsaslimšanu autovadītāja darbā. Literatūras analīze pierāda, ka autovadītāji ir pakļauti dažādiem ergonomiskiem riska faktoriem, traumatismam, psihoemocionālai slodzei, kā visa rezultātā darbinieks ir pakļauts arodsaslimšanas riskam. Otrajā daļā ir aprakstītas pētījumā lietotās metodes. Trešajā daļā ir aprakstīts autovadītāja darba raksturojums, darbinieku apmācības, autovadītāja riska novērtējums, esošais fona troksnis, un apkopotas strādājošo aptaujas rezultātu atbildes par darba vides riskiem. Noteikts, ka šo riska pakāpe uzņēmumā ir II (pieņemams risks). Darbiniekiem ir iespēja piedalīties dažādās apmācībās par darba vietu uzlabošanu, ergonomiku un darba vides riskiem. Aptauju rezultāti liecina par labu darba vidi un iespējām veikt darbu ergonomiski pareizi, taču ne visi darbinieki to ievēro. Izmantotās metodes: Saimnieciskās nodrošinājuma nodaļas darba aizsardzības sistēmas audits, iestādes darbinieku aptauja, ātrās augšējo ekstremitāšu noslodzes novērtēšanas metode (RULA metode), indikatīvie trokšņa mērījumi, Somijas 5 ballu metode. “OCCUPATIONAL ENVIRONMENTAL RISKS IN THE WORK OF A CAR DRIVER”. Author of the work: Sarmīte Rubcova, Scientific supervisor of the work: lecturer Iveta Daugule, PhD. The work is presented on 50 pages, includes 18 figures, 3 appendices, 9 tables, 61 informative sources. The study consists of 3 parts. The first part summarizes and analyzes the literature on ergonomics, trauma risk and accidents, psycho-emotional risk factors and occupational diseases in the work of a driver. The analysis of the literature proves that drivers are exposed to various ergonomic risk factors, trauma, psycho-emotional stress, as a result of which the employee is exposed to the risk of occupational diseases. The second part describes the methods used in the study. The third part describes the characteristics of the driver's work, employee training, driver risk assessment, existing background noise, and summarizes the responses to the results of the workers' survey on the risks of the working environment. It has been determined that the level of this risk in the company is II (acceptable risk). Employees have the opportunity to participate in various training courses on workplace improvement, ergonomics and work environment risks. The results of the surveys indicate a good working environment and opportunities to perform work ergonomically correctly, but not all employees comply with it. Methods used: Audit of the occupational safety system of the economic security department, survey of the institution's employees, rapid upper limb strain assessment method (RULA method), indicative noise measurements, Finland 5 point method.