Digitālā mārketinga terminoloģijas aspekti
Автор
Budkeviča, Anžela
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Gizeleza, Helēna
Дата
2024Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darba mērķis ir izpētīt digitālā mārketinga terminoloģiju un noskaidrot tās ekvivalentus latviešu valodā, kā arī sastādīt digitālā mārketinga terminoloģijas glosāriju, kas kļūs par palīglīdzekļi tulkotājiem un nozares speciālistiem. Maģistra darba ietvaros veikts teorētiskais ieskats terminoloģijas zinātnes pirmsākumos un terminu izveides principos, izpētīts digitālā mārketinga fenomens un sastādīts vienots terminoloģijas glosārijs. Papildus veikta aptauja starp digitālo mārketinga aģentūru darbiniekiem par terminu pielietojumu ikdienas darbā. Maģistra darba izstrādes laikā tika konstatēts, ka digitālā mārketinga terminoloģija latviešu valoda vēl nav pilnībā attīstīta un vairāku terminu ekvivalenti ir aizguvumi no angļu valodas. Turpmākā digitālā mārketinga terminoloģijas attīstība Latvijā ir aktuālā, jo digitālais mārketings turpina strauji attīstīties. The aim of the master’s thesis is to research digital marketing terminology, identify its equivalents in Latvian, and compile a glossary of digital marketing terms as a guide for translators and industry professionals. Within the framework of the master’s thesis, a theoretical insight into the origins of terminology and the principles of term creation was made, the phenomenon of digital marketing was studied, and a unified glossary of terminology was compiled. Furthermore, a questionnaire was distributed among digital marketing agencies' employees on the utilisation of terms in their daily work. During the development of the master’s thesis, it was established that digital marketing terminology in Latvian is not yet fully developed, numerous terms do not have approved equivalents, and borrowings often prevail. The elaboration of digital marketing terminology in Latvia is a topical issue as the sphere of digital marketing continues to develop rapidly.