Autoceļa Inčukalns–Valmiera klātnes novērtēšanas iespējas, pielietojot radiolokācijas zondēšanas metodi
Автор
Rozītis, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
Advisor
Segliņš, Valdis
Дата
2012Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darbs „Autoceļa Inčukalns – Valmiera klātnes novērtēšanas iespējas pielietojot radiolokācijas zondēšanas metodi” ir veltīts autoceļu inženierģeoloģiskās izpētes un radiolokācijas metodes problemātikai. Radiolokācijas metode Latvijā autoceļu izpētē netiek pielietota, līdz šim nav arī tikušas vērtētas šīs metodes pielietošanas iespējas autoceļu kvalitātes novērtēšanā, kas arī nosaka tēmas aktualitāti.
Pētījumā aplūkoti ceļa konstrukciju ietekmējošie faktori, sniegts ceļa klātnes ūdens – temperatūras režīma izklāsts, dots detalizēts Latvijas un citu valstu normatīvo dokumentu prasību pret salturīgās kārtas kvalitāti apskats. Papildus tam doti izmantotās pētījumu metodikas apraksts, radiolokācijas mērījumu ieraksti, to interpretācijas un korelācijas rezultāti, secinājumi, kā arī ieteikumi turpmāku pētījumu veikšanai un metodes pielietošanai praksē.
Atslēgas vārdi: autoceļi, ģeoradars, ģeofizikālā izpēte, inženierģeoloģiskā izpēte, salturīgā kārta. Master’s paper „Feasibility studies of highway Inčukalns – Valmiera pavement assessment with ground penetrating radar” is dedicated to road’s geotechnical investigation and radiolocation method. Ground Penetrating Radar technique is not being used in Latvia for road’s investigation, up to now such feasibility studies of this technique use for road’s quality assessment haven’t been carried out, which points out actuality of this thesis.
This thesis provides detailed overview of factors affecting road’s structure, road’s water – temperature regime, Latvia’s and other countries road design legislation documentation requirements of frost-resistant layer quality. In addition to this thesis provides description of methodology used in this study, ground penetration radar profiles, results of geophysical data interpretation an correlation, conclusions as also recommendations for future studies and for this technique implementation in practice.
Key words: frost-resistant layer, geophysical investigation, geotechnical investigation, ground penetrating radar, pavement.