• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Medicīnas un dzīvības zinātņu fakultāte / Faculty of Medicine and Life Sciences
  • 1 AAA -- Bakalaura un maģistra darbi (MDZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Medicīnas un dzīvības zinātņu fakultāte / Faculty of Medicine and Life Sciences
  • 1 AAA -- Bakalaura un maģistra darbi (MDZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Intensīvās terapijas nodaļas māsu psihoemocionālā gatavība asistēt ārstam intubācijas un trahestomijas laikā

Thumbnail
Öffnen
305-107718-Menicka_Alesja_am21175.pdf (759.2Kb)
Autor
Menicka, Aļesja
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas un dzīvības zinātņu fakultāte
Advisor
Oklu, Sanita
Datum
2025
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Bakalaura darba tēma ir “Intensīvās terapijas nodaļas māsu psihoemocionālā gatavība asistēt ārstam intubācijas un trahestomijas laikā”. Tēmas aktualitāti nosaka tas, ka trahejas intubācija un traheostomija ir biežākās procedūras, ko ārsts kopā ar māsas palidzību veic intensīvās terapijas nodaļā, lai nodrošinātu elpceļu caurejamību un atjaunot elpošanu pacientam ar smagiem elpošanas traucējumiem, tāpēc ir svarīgi, lai māsas būtu psihoemocionāli gatavas asistēt un komunicēt ar ārstu šajās procedūrās. Darba mērķis ir noskaidrot intensīvās terapijas nodaļas māsu psihoemocionālo gatavību asistēt ārstam intubācijas un traheostomijas laikā. Pētījuma uzdevumi ir (1) analizēt pieejamo teorētisko un zinātnisko literatūru par psihoemocionālo gatvību, noturību stresa un intensitātes laikā, māsas un ārsta komunikāciju, kā arī par trahejas intubāciju un traheostomiju intensīvā terapijā; (2) analizēt Hansa Seljē (Hans Selye) stresa teoriju saistībā ar darba tēmu; (3) izstrādāt pētījuma instrumentu – interviju un veikt pētījumu; (4) intervēt māsas, apkopot un analizēt pētījumā iegūtos datus; (5) izdarīt secinājumus. Pētījuma jautājums – kāda ir intensīvās terapijas nodaļas māsu psihoemocionālā gatavība asistēt ārstam intubācijas un traheostomijas laikā? Darbā izmantota kvalitatīvā pētniecības metode, kā pētniecības instruments pielietota daļēji strukturēta intervija, iegūtajām atbildēm veikta kontentanalīze. Intervētas 4 (četras) intensīvās terapijas nodaļas māsas, kuras sākušas strādāt mazāk kā divus gadus atpakaļ, un 4 (četras) intensīvās terapijas nodaļas māsas, kuras sākušas strādāt vairāk kā piecus gadus atpakaļ, skaitot no pētījuma uzsākšanas brīža. Rezultāti parādīja, ka gan māsas ar mazāku pieredzi intensīvās terapijas nodaļā, gan māsas ar lielāku pieredzi intensīvās terapijas nodaļā pārdzīvo stresa reakciju pirms asistēt ārstam intubācijas un traheostomijas laikā. Visbiežāk stresa reakcija izpaužas kā neliels uztraukums, bailes un nemiers.
 
The topic of the bachelor 's thesis is “The psycho-emotional readiness of intensive care unit nurses to assist the doctor during intubation and tracheostomy procedures”. The topicality of the topic is determined by the fact that tracheal intubation and tracheostomy are the most common procedures performed in the intensive care unit with the help of a nurse to maintain airway patency and restore breathing in patients with severe respiratory disorders, therefore it is important to nurse to be psycho-emotionally ready to provide assistance and communicate with doctors during these procedures. The aim of the thesis is to determine the psycho-emotional readiness of intensive care unit nurses to assist the doctor during intubation and tracheostomy. The research tasks are (1) to analyze the available theoretical and scientific literature on psycho-emotional readiness, resilience during stress and intensity, nurse-doctor communication, as well as on tracheal intubation and tracheostomy in intensive care; (2) to analyze Hans Selye's stress theory in relation to the topic of the thesis; (3) develop a research instrument – interview and conduct research; (4) interview nurses, collect and analyze the data obtained from the research; (5) to make conclusions. Research question – what is the psycho-emotional assistance of intensive care unit nurses to the doctor during intubation and tracheostomy? The work used a qualitative research method, a semi-structured interview was used as a research tool, and content analysis was performed on the obtained answers. 4 (four) intensive care unit nurses who started working less than two years ago and 4 (four) intensive care unit nurses who have been working more than five years ago, counting from the start of the research were interviewed. The results showed that both nurses with less experience in the intensive care unit and nurses with more experience in the intensive care unit experience a stress reaction before assisting the doctor during intubation and tracheostomy. The most common stress reaction is manifested as mild anxiety, fear, and restlessness.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69683
Collections
  • 1 AAA -- Bakalaura un maģistra darbi (MDZF) / Bachelor's and Master's theses [1984]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV