Vecāku pieredze bērna aprūpē slimnīcas vidē, un to sadarbība ar medicīnas personālu
Author
Leikarte, Eva Elīza
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas un dzīvības zinātņu fakultāte
Advisor
Oklu, Sanita
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma “Vecāku pieredze bērna aprūpē slimnīcas vidē, un to sadarbība ar medicīnas personālu.” Mērķis ir noskaidrot vecāku pieredzi bērna aprūpē slimnīcas vidē, un sadarbību ar medicīnas personālu. Teorētiskajā daļā tika apkopota un analizēta literatūra par ģimenes iesaisti aprūpes pasākumos, holistisku pieeju un efektīvas komunikācijas nozīmi. Literatūras analīze sastāv no 13 literatūras resursiem. Pētījumā tika pielietota kvantitatīvā metode, izmantojot aptaujas anketu ar 26 jautājumiem. Aizpildīta 107 tiešsaistes anketa. Rezultāti apkopoti un izveidotas 26 diagrammas. Pētījuma rezultāti apliecina, ka vecāki, kuri saņem saprotamu informāciju, atbalstu, cieņpilnu attieksmi un regulāri izskaidrotu aprūpes un ārstniecības gaitu, vērtē sadarbības procesu un pieredzi, kā ļoti labu, neatzīmējot nepieciešamību uzlabojumiem. Darba autore noslēgumā secina, ka vecāku līdzdalība bērna aprūpē slimnīcā ir nozīmīga gan emocionālajam atbalstam, gan ārstēšanas gaitai. Vecāki, kuri saņem saprotamu informāciju un cieņpilnu attieksmi, izjūt lielāku uzticēšanos medicīnas personālam un pozitīvāk vērtē sadarbību. The topic of the bachelor’s thesis is “Parental experience in the care of a child in a hospital setting and their cooperation with medical staff.” The aim is to explore parents’ experiences in child care within the hospital environment and their cooperation with medical personnel. The theoretical part compiles and analyses literature on family involvement in care activities, the holistic approach, and the importance of effective communication. The literature analysis consists of 13 sources. A quantitative research method was used, applying a survey questionnaire with 26 questions. A total of 107 online questionnaires were completed. The results were summarized and presented in 26 charts. The research results confirm that parents who receive clear information, support, respectful attitude, and regular explanations about care and treatment processes evaluate the cooperation and their experience as very good, without indicating the need for improvements. In conclusion, the author states that parental involvement in the care of a hospitalized child is essential for both emotional support and the course of treatment. Parents who receive understandable information and respectful communication tend to feel more trust in medical staff and assess the cooperation more positively.