dc.contributor.advisor | Oklu, Sanita | |
dc.contributor.author | Zavaļina, Anastasija | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Medicīnas un dzīvības zinātņu fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-06-19T01:02:22Z | |
dc.date.available | 2025-06-19T01:02:22Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | 107820 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69712 | |
dc.description.abstract | Imobilizētiem pusaudžiem un jauniešiem bieži vien ir nepietiekamas zināšanas par aprūpi. Tāpat arī pusaudži un jaunieši bieži vien neievēro dotos norādījumus savu zināšanu trūkumu dēļ. Imobilizētiem pusaudžiem un jauniešiem ir fiziskās aktivitātes un kustību ierobežojumi, cīņa ar fiziskajiem diskomfortiem un sāpēm, psiholoģiskā un emocionālā pieņemšana un pielāgošanās jaunajiem dzīves apstākļiem, bieži vien arī mācību pārtraukšanas risks u.c. grūtības, kuru dēļ aprūpe bieži vien ir nepietiekama un tas ietekmē atveseļošanos. Tieši tāpēc ir būtiski, ka ambulatorajā etapā pusaudži un jaunieši ar imobilizāciju ir apmācīti un iegūst pilnvērtīgu informāciju par tālāko aprūpi. Pētījuma mērķis: noskaidrot pusaudžu un jauniešu ar imobilizāciju apmācību ambulatorajā etapā. Pētījuma uzdevumi:1.Izpētīt teorētisko literatūru par imobilizācijas metodi, tās veidiem, un pacientu ar imobilizāciju izglītošanas nozīmi; 2.Izstrādāt pētījuma instrumentu – aptaujas anketu ambulatorā etapa darbiniekiem; 3.Veikt aptauju par pusaudžu un jauniešu ar imobilizāciju apmācība ambulatora etapā un apkopot iegūtos rezultātus; 4.Izstrādāt diskusiju un secinājumus. Pētījuma rezultāti: Galvenie izaicinājumi un grūtības saistībā ar pusaudžu un jauniešu aprūpes organizāciju un resursu pārvaldību, veicot imobilizēto aprūpi ir nepieciešamība pēc papildu laika un resursiem, lai nodrošinātu efektīvu komunikāciju. Esošo imobilizēto pusaudžu un jauniešu izglītības līmeni par viņu aprūpi ir nepietiekams vai vidējs. Lai uzlabotu pusaudžu un jauniešu ar imobilizāciju ambulatoro aprūpi un apmācību, nepieciešams vairāk pieejamu resursu un informācijas par imobilizācijām un aprūpes metodēm un nepieciešams organizēt regulāras un individuālas konsultācijas ar pacientiem un viņu ģimenēm. Lai uzlabotu imobilizēto pusaudžu un jauniešu apmācību ambulatorā aprūpē, būtu nepieciešami tādi resursi vai izglītības materiāli kā informatīvi materiāli un pamācības par aprūpi, online resursi vai mobilās aplikācijas ar izglītojošu saturu, video un audio materiāli ar rehabilitācijas vingrinājumiem un ieteikumiem un ārstējošās ārstniecības aprūpes plāna skaidrošana. Atslēgas vārdi: pusaudži, jaunieši, imobilizācija, apmācība, ambulatorais etaps. | |
dc.description.abstract | Adolescents and young people with immobilization often have insufficient knowledge about their care. Similarly, they frequently do not follow the given instructions due to a lack of understanding. Immobilized adolescents and young people face limitations in physical activity and movement, struggle with physical discomfort and pain, and go through psychological and emotional adaptation to new living conditions. They often encounter difficulties such as the risk of interrupting their education, which contributes to insufficient care and negatively affects recovery. Therefore, it is essential that during the outpatient stage, adolescents and young people with immobilization receive training and obtain comprehensive information about their further care. Research Aim: To explore the training of adolescents and young people with immobilization during the outpatient stage. Research Tasks: 1.To study theoretical literature on the method of immobilization, its types, and the importance of educating patients with immobilization. 2.To develop a research instrument – a questionnaire for outpatient care staff. 3.To conduct a survey on the training of adolescents and young people with immobilization during the outpatient stage and to summarize the results. 4.To develop a discussion and conclusions. Research Results: The main challenges and difficulties related to organizing care for adolescents and young people and managing resources in immobilization care involve the need for additional time and resources to ensure effective communication. The current level of education among immobilized adolescents and young people about their care is insufficient or average. To improve outpatient care and training for this group, more accessible resources and information about immobilization and care methods are needed. It is also necessary to organize regular and individual consultations with patients and their families. To enhance the training of immobilized adolescents and young people in outpatient care, essential resources and educational materials include informational leaflets and care guides, online resources or mobile applications with educational content, video and audio materials with rehabilitation exercises and recommendations, and explanations of the treatment and care plan. Keywords: adolescents, young people, immobilization, training, outpatient stage. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Veselības un sporta zinātnes | |
dc.subject | pusaudži | |
dc.subject | jaunieši | |
dc.subject | imobilizācija | |
dc.subject | apmācība | |
dc.subject | ambulatorais etaps | |
dc.title | Pusaudžu un jauniešu ar imobilizāciju apmācība ambulatorajā etapā | |
dc.title.alternative | Training of adolescents and young people in immobilization in outpatient stage | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |