Show simple item record

dc.contributor.advisorOklu, Sanita
dc.contributor.authorRusmane, Undīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Medicīnas un dzīvības zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2025-06-19T01:02:28Z
dc.date.available2025-06-19T01:02:28Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other107991
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69742
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir “Perfekcionisms māsu studentu populācijā Latvijā”. Tēmas aktualitāti nosaka pieaugošā interese par perfekcionisma ietekmi uz studentu psiholoģisko labklājību un profesionālo izaugsmi, tai skaitā veselības aprūpes jomā. Māsu profesijā perfekcionisms var būt gan motivējošs, gan negatīvi ietekmēt emocionālo labsajūtu un mācību procesu. Darba mērķis ir izpētīt topošo māsu perfekcionisma līmeni un tā izpausmes. Pētniecības uzdevumi ietver perfekcionisma koncepta izpēti, tā izplatības un ietekmes analīzi māszinību studentu vidū, kā arī faktoru noteikšanu, kas varētu veicināt vai mazināt perfekcionisma izpausmes. Pētījuma metode ir kvantitatīva, un tā ietver “Lielā trijnieka perfekcionisma skala”. Pētāmā grupa sastāv no māszinībās studējošajiem Latvijas augstskolās. Pētījumā iegūtie rezultāti rosina secināt, ka māszinību studiju programmās studējošo vidū visizteiktākā ir paškritiskā perfekcionisma dimensija, īpaši morālā pienākuma (COM) un pienākuma izjūtas (DAA) aspekti, narcistiskais perfekcionisms arī ir ievērojami izteikts, īpaši saistībā ar citu vērtējumu (OOP), bet mazāk ar uzņēmību (ENT) un rigidais perfekcionisms (prasība pēc perfekcijas un stingras pašdisciplīnas) ir salīdzinoši zemāks nekā pārējās dimensijās. Kā arī secināts, ka statistiski nozīmīgas atšķirības starp vecuma grupām tika konstatētas paškritiskajam un narcistiskajam perfekcionismam. Iegūtie rezultāti ļava formulēt daudzlīmeņu ieteikumus.
dc.description.abstractThe topic of the bachelor’s thesis is “Perfectionism in the Nursing Student Population in Latvia”. The relevance of this topic is determined by the growing interest in the impact of perfectionism on students’ psychological well-being and professional development, particularly in the field of healthcare. In the nursing profession, perfectionism can serve as both a motivating factor and a negative influence on emotional well-being and the learning process. The aim of the thesis is to examine the level and manifestations of perfectionism among future nurses. The research objectives include the exploration of the concept of perfectionism, analysis of its prevalence and impact among nursing students, as well as the identification of factors that may promote or reduce perfectionistic tendencies. The research method is quantitative and involves the use of the "Big Three Perfectionism Scale." The study group consists of nursing students from universities in Latvia. The results of the study suggest that self-critical perfectionism is the most prominent dimension among nursing students, particularly in terms of moral obligation (COM) and duty and achievement (DAA). Narcissistic perfectionism is also notably expressed, especially in relation to others’ perceptions (OOP), but less so in terms of entitlement (ENT). Rigid perfectionism (demand for perfection and strict self-discipline) was found to be lower compared to other dimensions. Additionally, statistically significant differences between age groups were identified in self-critical and narcissistic perfectionism. The obtained results allowed for the formulation of multi-level recommendations.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectVeselības un sporta zinātnes
dc.subjectPerfekcionisms
dc.subjectMāszinību studenti
dc.subjectKvantitatīvais pētījums
dc.subjectPsiholoģiskā labklājība
dc.subjectVeselības aprūpe
dc.titlePerfekcionisms māsu studentu populācijā Latvijā
dc.title.alternativePerfectionism in the nursing student population in Latvia
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record