• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rakstīšanas procesa izmantošana angļu valodas mācīšanā

Thumbnail
View/Open
306-22687-Zdanovska_Inara_iz10003.pdf (863.5Kb)
Author
Zdanovska, Ināra
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Vinčela, Zigrīda
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Darbs veltīts rakstīšanas procesa izmantošanai angļu valodas mācīšanā pamatskolā. Izpētes mērķis ir izpētīt procesa rakstīšanas pieejas teorijas, procesa rakstīšanas modeļus, pielāgot piemērotāko modeli atbilstoši skolēnu vajadzībām un izmēģināt to angļu valodas stundās. Lai izpētītu adoptētā procesa rakstīšanas modeļa efektivitāti, tika pielietota atsevišķa gadījuma izpētes metode. Tā ietvēra adaptētā procesa rakstīšanas modeļa izmēģināšanu, skolēnu testēšanu, aptaujas, novērošanu, datu vākšanu un rezultātu analīzi. Iegūtie rezultāti rāda, ka procesa rakstīšanas pieejas ieviešana stundās sekmē skolēnu rakstīšanas prasmju attīstību, palielina interesi par rakstīšanu un maina skolēnu attieksmi pret to.
 
The paper is devoted to the implementation of the writing process in the English language teaching at the primary level. The aim of the research is to explore the process writing approach theories, process writing models, adapt the most appropriate model for the particular students’ needs and to pilot it in the language classroom. In order to investigate the effectiveness of the adopted process writing model, a case study was used. It included the piloting of the adapted process writing model, testing, completing questionnaires, observation, data collecting and the analysis of the results. The obtained results show that the implementation of the process writing approach in the classroom contributes to the development of the students’ writing skills and raises their interest in writing then changing the students’ attitude to writing.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/6985
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV