Mākslīgā intelekta lietojums īpašības vārdu apguves uzdevumos vidējā valodas līmenī.
Author
Sungaila, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Farneste, Monta
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījums aplūko mākslīgā intelekta izmantošanu uzdevumos, kuros tiek apgūti īpašības vārdi vidējā līmenī. Mākslīgā intelekta (MI) rīki kā ChatGPT un GeminiAI veicina valodas apguvi, sniedzot atsauksmes, personalizētu pieeju un intelektuālo apmācību. Tika identificētas problēmas kā ētiskie jautājumi, pārmērīga uzticēšanās tehnoloģijām un neprecīzi rezultāti. Piedaloties 16 devītās klases skolēniem un izmantojot jauktu metožu pieeju, tika konstatēts, ka pārmērīga uzticēšanās un paļaušanās uz MI negatīvi ietekmēja skolēnu izpratni par gramatikas likumiem. Rezultātā sasniegumi pēcpārbauduma testos bija zemāki. Uz uzdevumu balstītā mācīšanā un uz skolēnu centrēta pieeja veicināja skolēnu iesaistīšanos un praktisko prasmju attīstību. Lai izmantotu MI priekšrocības, ir nepieciešamas skaidras instrukcijas, skolotāju palīdzība un atbilstoša apmācība gan skolotājiem, gan skolēniem. This study explores the implementation of artificial intelligence in task-based acquisition of adjectives at the intermediate level. While artificial intelligence (AI) tools like ChatGPT and Gemini AI enhance language acquisition through feedback, personalization, and intelligent tutoring, challenges such as ethical issues, reliance on technology, and inaccurate outcomes were identified. By employing a mixed-methods approach with 16 ninth-grade students, it was found that excessive reliance on AI negatively affected their grammatical understanding, which was noticed in the lower post-test results. Task based teaching and student-centered learning approach enhanced students' engagement and practical skills. However, to use the benefits of AI, clear instructions, teacher assistance, and proper both students and teachers training are necessary.