Show simple item record

dc.contributor.advisorTitāns, Normundsen_US
dc.contributor.authorSegleniece, Sandaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Teoloģijas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T10:41:55Z
dc.date.available2015-03-23T10:41:55Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other20677en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/7277
dc.description.abstractMaģistra darbam ir izvēlēta brīnumu tēma, jo autorei tā šķiet interesanta un ir relatīvi maz pētīta reliģijas filosofijas kontekstā. Šajā darbā aprakstīta brīnumu nozīme kristietībā. Jēzus dzīve, jau no dzimšanas brīža, ir piepildīta ar brīnumiem, taču brīnumu stāsti nesākas ar Jēzu vai evaņģēliju autoriem, brīnumi bija izplatīti arī jūdaismā, un visās Tuvo Austrumu kultūrās. Brīnums Jūdaismā tiek uztverts kā iespaidīga Dieva tiešās iejaukšanās manifestācija, tās galvenā funkcija ir veicināt Dieva nodomu izpausmi un iedvesmot reliģiskās jūtas. K. S. Lūiss brīnumu definē kā pārdabiska spēka iejaukšanos dabā. Brīnums pilnībā iekļaujas dabas likumos brīdī, kad tas notiek vai parādās. Ričards Svinbērns savukārt uzskata, ka brīnums ir neatkārtojams dabas likuma pārkāpums, kuru izraisījis Dievs. Šī brīnuma koncepciju salīdzināšana, ir devusi iespēju papildināt abas brīnuma koncepcijas, iegūstot adekvātāku brīnuma definīciju, proti, brīnums ir dabas likuma pārkāpums, kura iekļūšana pasaulē, rada iracionālu impulsu, kas izmaina notikumu virzību noteiktā veidā, bet šim impulsam pakārtotie notikumi, turpmāk pakļaujas visiem ierastajiem dabas likumiem.en_US
dc.description.abstractSUMMARY The title of my Master’s Thesis is: C. S. Lewis’s and Richard Swinburne’s Conceptions of Miracles. Thesis: Miracles are irrational but really existing. Theme of miracles is worth discussing, because there are comparatively few discussions about this theme in the context of philosophy of religion. This work is about the importance of miracles in Christianity. From the very beginning, the life of Jesus seem to include miraculous elements, but miracles do not occur in the context of Christianity only; they were popular in Judaism and other cultures of Middle East too. The major function of miracle is to serve as a spectacular manifestation of God’s direct intervention in promoting a divine plan, and thus inspire religious sentiments. C. S. Lewis defines miracle as an interference with nature by supernatural power. Miracle for him is an event which is appropriate to the situation in which it occurs. Swinburne defines miracle as inimitable violation of the laws of nature caused by God. The benefit of this comparing has given an opportunity to improve both conceptions achieving more suitable definition of miracle: miracle is violation of the law of nature and apearance of it creates irrational impulse and it changes the course of events in particular way but the events which are subordinated to it conforms to the ordinary laws of nature.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTeoloģija un reliģiju zinātneen_US
dc.titleKlaiva Steiplza Lūisa un Ričarda Svinbērna brīnuma koncepcijasen_US
dc.title.alternativeC. S. Lewis and Richard Swinburne's Conceptions of Miraclesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record