Teologa Voldemāra Maldoņa pedagoģiskie principi
Author
Brauna, Marija
Co-author
Latvijas Universitāte. Teoloģijas fakultāte
Advisor
Geikina, Laima
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēma ir „Teologa Voldemāra Maldoņa pedagoģiskie principi”.
Pētījuma mērķis: atklāt V. Maldoņa pedagoģiskos principus, kas balstās viņa pedagoģiskajā darbībā un teorētiskajos uzskatos.
Darba izvirzīta tēze: V. Maldoņa pedagoģiskie principi ir aktuāli arī mūsdienās.
Darbā izmantotas literatūras analīzes metode, vēsturiski salīdzinošā metode, lai izprastu aplūkojamā perioda uzskatus izglītības jomā. Vēsturiski sistēmiskā metode, kas palīdz apkopot un izdarīt secinājumus.
Darbs sastāv no ievada, divām nodaļām un secinājumiem. Pirmajā nodaļā tiek aplūkots 19.gs. beigas - 20.gs. sākuma vēsturiskais laikmets un īss Valdemāra Maldoņa dzīves apraksts un viņa pedagoģiskā darbība. Otrajā nodaļa tiek analizēti Maldoņa teoloģiskie darbi un pētīti viņa pedagoģiskie principi.
Atslēgas vārdi: pedagoģiskie principi, ētiskie tikumi, ģimenes pedagoģija, pirmās latviešu skolas. Topic of the master diploma is pedagogical principles of theologian Voldemārs Maldonis.
Objective of the diploma work: to find out pedagogical actions of V. Maldonis and the place and meaning of them in today's pedagogy.
Thesis for this work is: pedagogical principles of V. Maldonis are common for us.
There are methods of analyzing literature and historical comparative in this work in order to understand opinions about education in period under consideration. The method of historical comparative is especially used to summarize and give some conclusions.
There are introduction, two main parts and conclusions in this work. First part of this work is about end of 19th and 20th century and life story of V. Maldonis with his pedagogical activities. Theological works of Maldonis are analyzed in second part also looking at his pedagogical principles.