• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • A4 – LU konferenču materiāli / Conference papers of the UL
  • LU ikgadējā zinātniskā konference / Scientific Conference of the University of Latvia
  • 1 A -- Konferenču rakstu krājumi (LU) / Scientific papers
  • View Item
  •   DSpace Home
  • A4 – LU konferenču materiāli / Conference papers of the UL
  • LU ikgadējā zinātniskā konference / Scientific Conference of the University of Latvia
  • 1 A -- Konferenču rakstu krājumi (LU) / Scientific papers
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bibliodrāma: interaktīva un radoša metode Bībeles tekstu apgūšanai

Thumbnail
View/Open
310-29557-Elana_Jurgena_ev06012.pdf (7.460Mb)
Author
Jurgena, Elana
Co-author
Latvijas Universitāte. Teoloģijas fakultāte
Advisor
Balode, Dace
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba nosaukums ir „Bibliodrāma: interaktīva un radoša metode Bībeles teksta apgūšanai”. Darba ietvaros ietilpst praktiski sagatavotas un organizētas bibliodrāmas nodarbības apraksts un iegūto datu analīze. Darba autore veikusi kvalitatīvo pētījumu, lai izpētītu vai bibliodrāma ir jauniešiem palīdzoša metode, lai apgūtu un izprastu Bībeles tekstu. Darba mērķis ir izveidot un organizēt praktisku bibliodrāmas nodarbību jauniešu vecumgrupai, lai noskaidrotu kāds ir sagatavošanās un vadīšanas process. Bibliodrāma tiek piedāvāta kā jauna un radoša metode, kas rosinātu jauniešos spēju atpazīt un diskutēt par dažāda rakstura reliģiskajiem jautājumiem. Darba sākumā izvirzītā tēze, ka bibliodrāma sekmē jēgpilnu Bībeles teksta apgūšanu jauniešiem, apkopojot pētījumā iegūtos kvalitatīvos datus, guvusi apstiprinājumu. Darbs sastāv no astoņām galvenajām nodaļām, kas satur vairākas apakšnodaļas. Atslēgvārdi: bibliodrāma, kooperatīvā mācīšanās, reliģiskais mēmums.
 
The title for the research work is "Bibliodrama: An interactive and creative method of learning the Bible text." The research work includes practically prepared and organized bibliodrama classes description and the data analysis. The author made a qualitative study to explore whether for young people bibliodrama is a helping method to learn and understand the biblical text. The goal is to create and organize practical bibliodrama classes for elementary school students, to find out what it takes to prepare and manage bibliodrama. Bibliodrama is offered as a new and creative method to encourage young people's ability to recognize and discuss the different types of religious issues. In the research, summarizing the study obtained qualitative data, carried out that bibliodrama promote meaningful learning for young people of biblical texts. The work consists of eight main divisions, which contains several sub-divisions. Key words: bibliodrama, cooperative learning, religious speechless.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/7293
Collections
  • 1 A -- Konferenču rakstu krājumi (LU) / Scientific papers [51]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV