Karla Gustava Junga attieksme pret reliģiju: arhetipu ontoloģija
Author
Sinka, Atis
Co-author
Latvijas Universitāte. Teoloģijas fakultāte
Advisor
Cālītis, Juris
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā darbā pētītas šveiciešu psihoanalītiķa, analītiskās psiholoģijas skolas dibinātāja Karla Gustava Junga idejas. Darbā tiek apskatīti tādi Junga attīstītie koncepti, kā kolektīvā bezapziņa, arhetipi, Dieva tēls, sinhronitāte.
Šī darba tēze ir: „Junga psiholoģijā cilvēka psihi un fizisko realitāti formējošie arhetipi norāda uz vēl dziļāku reāliju, par kuru iespējams runāt vienīgi caur simbolos izteiktiem reliģiskiem pārdzīvojumiem”.
Lai pierādītu darba tēzi, autors apskatīs arhetipus trīs līmeņos – fiziskā, psiholoģiskā un garīgā. Pēdējais līmenis ir simboliskā izpratne, kas nesakņojas racionālajā prātā, bet gan psihiskā pārdzīvojumā, kuru nav iespējams aprakstīt ar valodu.
Šajā darbā autors parāda, kā Karla Gustava Junga kolektīvās bezapziņas ideja risina reliģiskā fenomena problēmjautājumus, kāda ir Junga attieksme pret reliģiju un to, kāda ir reliģisko simbolu nozīme Junga arhetipu teorijā.
Autors parāda, kā Jungs arhetipu sistēmu interpretē psiholoģiski, fiziski un garīgi. This Masters work is about the ideas of Swiss psychiatrist and psychotherapist who founded analytical psychology - Carl Gustav Jung. In this work the author examines such concepts created by Jung as: collective unconscious, archetypes, God-Image, Self, synchronicity.
The thesis of this master work is as it follows: “In C. G. Jungs thinking archetypes, as forming factors of psychic and physical processes, are giving insight to a even deeper layer of reality which can be expressed only by religious experiences and symbols.”
The author approaches Jungs archetypes in three ways – physical, psychological and unworldly. An unworldly approach to archetype would be by symbolic means.
In this work the author shows how Jung is using concept of collective unconscious to explain religious phenomenon and how Jung understands religious symbols. The author shows how Jung shows Gods-Image as an archetype of transcendental reality which in some respect represents the ontology of archetypes.