Show simple item record

dc.contributor.advisorKalniņa, Ievaen_US
dc.contributor.authorMežecka, Sanitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Filoloģijas un mākslas zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T12:53:43Z
dc.date.available2015-03-23T12:53:43Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other10122en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9322
dc.description.abstractBakalaura darbā „Paula Putniņa dramaturģijas galvenās tendences latviešu teātrī” detalizēti apskatītas divpadsmit spilgtākās P.Putniņa lugas, kas tapušas laikā no 1970.gada līdz 1990.gadam. P.Putniņa lugas ir darba galvenais pētīšanas objekts, otrs – izrāžu recenzijas. Analizētās lugas ir dalītas sīkāk trīs apakšnodaļās, vadoties pēc to žanriem: drāma, komēdija, traģikomēdija un to iestudējumi latviešu teātrī. Drāma dalīta tradicionāli: ideju, psiholoģiskā un sociālā drāma. Komēdijas savukārt tiek dalītas sīkāk pēc varoņu attiecībām lugā, par centrālo izvirzot vienu tēlu vai tēlu grupu. Darbā autore apskatījusi šo lugu iestudējumus latviešu teātros, atklājot iestudējumu galvenās tendences: drāmā ar netiešiem līdzekļiem atklātas varoņu sāpes, sāpes varoņi tēlo ar netiešiem, slēptiem līdzekļiem, komēdijās - ikdienas satīriskais tēlojums liek skatītājam smieties pašam par sevi, saskatīt savas dzīves nepilnības. Šāda pieeja izmantota, lai rosinātu skatītāju mainīt savu dzīvi, sabiedrībā valdošās nepilnības, cīnīties pret mietpilsonību un vairot ētiskās vērtības. Ir lugas, kas iestudētas vairākos teātros dažādos laikos. Iestudējumi tiek analizēti, konstatētas atšķirīgas un kopīgas iezīmes. Nobeigumā analizēts mūsdienu varonis, kas būtu P.Putniņa dramaturģijai raksturīgs mūsdienās, jo autora varonis mainās līdzi laikam un attēlo aktuālo.en_US
dc.description.abstractIn bachelor „Main Tendecies of Pauls Putnin’s Plays in context of Latvia Drama” author specify consider twelve gaudy of P.Putnin plays, what turn from 1970 till 1990. The chief research object are P.Putnin plays, second – reviews of performances. In bachelor author view this plays’ stagings in Latvian theatres, to point to the main tendency’s with: indirect means to expose pain of characters, characters describe pain with indirect, latent means, weekday’s the satirical description makes spectator laugh at himself, to discern his life’s imperfections. Such access put to use to rouse audience change it. Analysed plays are divide minutely in three subdivisions, to follow by that genres: dramatist, comedy, tragicomedy and that stagings in Latvian theatres. Drama are divide traditionaly: the idea, the psychological and social drama. Comedy conversaly are divide minutely by characters’ relations in play, moot ones’ character or group of characters. There are plays, which are staged in several theatres vary of time. Stagings are analysed, establish distinction’s and a common features.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFiloloģijaen_US
dc.titlePaula Putniņa dramaturģijas galvenās tendences Latvijas teātrīen_US
dc.title.alternativeMain Tendencies of Pauls Putniņš’ Plays in the Context of Latvian Dramaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record