Skolēnu sasniegumu pilnīgošana ortogrāfijā
Author
Lejiņa, Lelde
Co-author
Latvijas Universitāte. Filoloģijas un mākslas zinātņu fakultāte
Advisor
Paegle, Dzintra
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Ortogrāfija ir aktuāla problēma. Diplomdarba „Skolēnu sasniegumu pilnīgošana ortogrāfijā” mērķis ir pievērst uzmanību skolēnu ortogrāfijas zināšanām un prasmēm, un tam, ar kādu uzdevumu palīdzību var pilnveidot skolēnu prasmes un iemaņas. Tēma izvēlēta ar nodomu aktualizēt un uzsvērt ortogrāfijas nozīmi rakstu valodā. Strādājot ar skolēniem, nepieciešams motivēt skolēnus pievērst uzmanību tīrai, pareizai latviešu valodai. Ortogrāfija aplūkojama savstarpējā sakarā ar ortoēpiju, jo bieži runātā valoda rada rakstu valodas kļūdas. Diplomdarbā sniegtas dažādas ortogrāfijas kļūdas un dažas ortoēpijas kļūdas, kas atspoguļojas rakstībā, kā arī sniegts ieskats kļūdās, kuras pieļauj skolēni. Darbā izstrādāti dažādi vingrinājumi, kas palīdz skolēniem nostiprināt pareizrakstību.
Darba apjoms: 65 lpp., 1 pielikums.
Atslēgvārdi: Latviešu valoda, skolēni, ortogrāfija, kļūdas, vingrinājumi. Orthography is an actual problem. The aim of the diploma paper “Perfection of students’ achievements in orthography” is to pay attention on students’ knowledge and skills of orthography as well as think about tasks which could help to improve students’ skills and acquirements. The theme is chosen knowingly to activate and to make a point of the significance of orthography in writing. Working with children, it is necessary to motivate students to pay attention on clear and accurate Latvian language. Orthography is looked closely in connection with orthoepy because spoken language often creates mistakes which reflect in writing as well as insight into students’ mistakes are given in the diploma paper. Various exercises which help students to cement spelling are worked out in the paper.
The amount of the paper is 65 pages, 1 supplement.
Key words: Latvian language, students, orthography, mistakes, exercises.