"Piezīmes no mirušo nama". Teksta struktūra un filmas versija "Mirušais nams" ("Tautas cietums")
Author
Limanskis, Nikolajs
Co-author
Latvijas Universitāte. Filoloģijas un mākslas zinātņu fakultāte
Advisor
Daugovišs, Sergejs
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Limanskis Nikolajs.
“Piezīmes no mirušo nama”. Teksta struktūra un filmas versija “Mirušais nams" ("Tautas cietums"): Maģistra darbs, Rīga 2009, 74 lapaspuses.
Darbs ir veltīts mākslas filmai “Mirušais nams” ( “Tautas cietums”), tiek apskatīts F.M. Dostojevska darbs “Piezīmes no mirušo nama”. Darbs sastāv no divām nodaļām.
Nodaļā “Piezīmes no mirušo nama” tiek apskatīta publikācijas vēsture, žanra specifika un tautas tēma, kino teorija. Nodaļā „Teksta struktūra un filmas versija “Mirušais nams" ("Tautas cietums")” tiek aplūkots kinematografiskais Dostojevska tēls, kurš filmā iegūst režisūrai un montāžai svarīgu simbolisko nozīmi. Tika novertēta filmas autoru tēze par Dostojevska pretdarbību sabiedrības progressam pedējos dzīves un daiļrades posma gados. Darbs var būt interesants filoloģiem, kuri nodarbojas ar Dostoevska daiļradi pētīšanu Limanskis Nikolajs
"Notes from the House of the Dead". The Structure of Text and the Film Version "The House of the Dead" ("Nation's Prison"): master paper, Riga, 2009, 74 pages.
The paper is devoted to the study of contradictions of creativity and personality of Dostoevski, which are examined through interpretation of his work and film.
The paper consists of two parts.
In the first part, history of publication, specifics of genre, topic of folksdom and theory of cinema are investigated.
In the second part, the cinema character of Dostoevsky which had symbolic meaning for producer and cutting is examined. Thesis of the film makers regarding reactionary character of the writer in the late years of his life and creative work is under evaluation.
The paper can be interesting to philologists engaged in the research of creativity of Dostoevsky.