Show simple item record

dc.contributor.advisorUlberte, Līgaen_US
dc.contributor.authorJansone, Madaraen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Filoloģijas un mākslas zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T12:53:47Z
dc.date.available2015-03-23T12:53:47Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other12844en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9344
dc.description.abstractBakalaura darba „Rūdolfa Blaumaņa dramaturģijas motīvu transformācija Māras Zālītes un Evitas Sniedzes lugās” mērķis ir, sastatot Rūdolfa Blaumaņa lugas ar Māras Zālītes un Evitas Sniedzes lugām, atklāt gan paralēles un līdzības, gan pārmaiņas un jaunpienesumus, ko ar Rūdolfa Blaumaņa 20. gadsimta sākuma tekstiem un lugās iezīmētajiem motīviem veikušas abas minētās mūsdienu dramaturģes savos 20. gadsimta beigu un 21. gadsimta darbos. Darba uzdevumi ir atklāt Māras Zālītes un Evitas Sniedzes daiļrades būtiskākās tendences, sastatīt un analizēt attiecīgus motīvus: prāta un jūtu harmonizēšanas centienus Rūdolfa Blaumaņa lugā „Ugunī”, Māras Zālītes lugā „Hotel Kristina” un Evitas Sniedzes lugā „Līdz Araratam”; vecās un jaunās paaudzes dzīves principu sadursmi Rūdolfa Blaumaņa lugā „Indrāni” un Evitas Sniedzes lugā „Tie paši oši”; garīgās patiesības meklējumus Rūdolfa Blaumaņa nepabeigtajā lugā „Dzīvais ūdens” un Māras Zālītes lugā „Dzīvais ūdens”. Pēc konkrēto uzdevumu izpildes darba autore secina, ka gan Māras Zālītes, gan Evitas Sniedzes minētās lugas ir tiešas parafrāzes par Rūdolfa Blaumaņa attiecīgajām lugām, tās ir kā apzinātas spēles ar Rūdolfa Blaumaņa tekstiem, kur motīvi, sižetiskā virzība un varoņu savstarpējo attiecību tēlojums nepārprotami norāda uz paralēlēm ar Rūdolfa Blaumaņa lugās pausto un būtisko, bet Māra Zālīte un Evita Sniedze tam visam piešķīrušas sava laika būtiskākās virzības un tendences. Atslēgvārdi: Rūdolfs Blaumanis, Māra Zālīte, Evita Sniedze, prāta un jūtu harmonizēšana, paaudžu konflikts, patiesības meklējumi.en_US
dc.description.abstractThe objective of the Bachelor’s Paper “The transformation of the Motives of Rūdolfs Blaumanis’ Drama in the Pleys of Māra Zālīte and Evita Sniedze” is to show through contrasting the plays by Rūdolfs Blaumanis parallels and similarities, and changes and novelties made by both the mentioned today’s playwrights in their late 20-th century and 21-st century writings as based on early 20-th century texts by Rūdolfs Blaumanis. The tasks of this Paper are to show the major tendencies of Māra Zālīte and Evita Sniedze’s works, to contrast and analyse relevant motifs: attempts to harmonise reason and feelings in Rūdolfs Blaumanis’s play “On Fire” (“Ugunī”), Māra Zālīte’s play “Hotel Kristina” and Evita Sniedze’s play “To Mount Ararat” (“Līdz Araratam”); the conflict between principles of life followed by the old generation and the new generation in Rūdolfs Blaumanis’s play “Indrāni” (“Indrāni”) and Evita Sniedze’s play “The Same Pebbles” (“Tie paši oši”); the search for mental truth in Rūdolfs Blaumanis’s incomplete play “Live Water” (“Dzīvais ūdens”) and in Māra Zālīte’s play “Live Water” (“Dzīvais ūdens”). Having accomplished these tasks, the author of this Paper has arrived at a conclusion that the relevant plays by Māra Zālīte and Evita Sniedze are direct paraphrases of the respective plays by Rūdolfs Blaumanis and are like deliberate plays with Rūdolfs Blaumanis’s texts with motifs, development of the plot and rendering of the characters’ mutual relationships undoubtedly pointing toward parallels with the message and essence of Rūdolfs Blaumanis’s plays; however Māra Zālīte and Evita Sniedze have highlighted them with major movements and tendencies of their own times. Key words: Rūdolfs Blaumanis, Māra Zālīte, Evita Sniedze, harmonisation of reason and feelings, conflict of generations, search for truth.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFiloloģijaen_US
dc.titleRūdolfa Blaumaņa dramaturģijas motīvu transformācija Māras Zālītes un Evitas Sniedzes lugāsen_US
dc.title.alternativeThe Transformation of the Motives of Rūdolfs Blaumanis’ Drama in the Plays of Māra Zālīte and Evita Sniedzeen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record