• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mūsdienu folklora un latviešu masu mediju reklāma

Thumbnail
View/Open
306-25391-BalF030072_2007.pavasara.pdf (519.9Kb)
Author
Aleksejeva, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Filoloģijas un mākslas zinātņu fakultāte
Advisor
Stauga, Jolanta
Date
2007
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā „Mūsdienu folklora un latviešu masu mediju reklāma” apkopoti un analizēti latviešu masu mediju reklāmās sastopamie folkloras elementi, uzmanību vēršot gan uz to, kas reklāmās notiek ar tradicionālajiem latviešu un starptautiskajiem cittautu folkloras tēliem un simboliem, motīviem no vēstītājfolkloras, īso folkloru un tautasdziesmām, gan uz to, kā reklāmas saukļi ienāk ikdienas kultūrā un kļūst par mūsdienu folkloras sastāvdaļu. Darbam pievienotais pielikums ir uzskatāms ilustratīvais materiāls par folkloras izmantojumu latviešu masu medijos – latviešu valodā iznākošajos lielākajos laikrakstos, populārākajās radio stacijās un televīzijas kanālos, kā arī internetā – no 20. gs. deviņdesmito gadu sākuma līdz pat 2007. gadam.
 
In Bachelor`s paper „The Modern Folklore and the Advertisement of Latvian Mass Media” there are summarised and analysed folklore elements in Latvian mass media advertisements. It is pointed out what happens in advertisments with traditional Latvian and international other nations folklore images and symbols, fairy tales motives, short folklore and national songs, as well as how texts from advertisments come into everyday culture and become as part of modern folklore. The paper has appendix which includes illustrative material how folklore is used in Latvian mass media – in Latvian largest newspapers, the most popular radio stations, TV channels, as well as in Internet – beginning from 90`s in 20th century till 2007.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9405
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6172]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV