dc.contributor.advisor | Ulberte, Līga | en_US |
dc.contributor.author | Stepiņa, Vija | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Filoloģijas un mākslas zinātņu fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-23T12:53:57Z | |
dc.date.available | 2015-03-23T12:53:57Z | |
dc.date.issued | 2009 | en_US |
dc.identifier.other | 26306 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9421 | |
dc.description.abstract | Bakalaura darbā „Neliterārās leksikas lietojums žurnālā „Santa” un žurnālā „Klubs” 2008. gadā” pētīts, kāda ir atšķirība starp vīriešu un sieviešu neliterāro leksiku.
Darba mērķis bija izpētīt publicistiku, konkrēti – kādu tieši neliterāro leksiku lieto vīrieši un sievietes, kā arī to, cik līdzīgs vai atšķirīgs ir neliterārās leksikas lietojums abiem dzimumiem.
Pētījuma rezultāti rāda, ka ir zudusi atšķirība starp sieviešu un vīriešu valodu, jo īpaši neliterārās leksikas lietojumā. Sievietes ļoti daudz lieto neliterārus vārdus. Nav sevišķas atšķirības starp to, kādu neliterāro leksiku lieto vīrieši un sievietes, jo lielākā daļa vārdu dublējas. Neliterārās leksikas lietojumu ietekmē tas, kādai sociālajai grupai pieder runātāji, piemēram, jaunieši, mākslinieki, politiķi. Visvairāk neliterāri runā jaunieši un mākslinieki. Visvairāk tiek lietoti žargonismi un barbarismi, turklāt žargonismu vairums ir no citām valodām.
Atslēgvārdi: leksika, publicistika, literārā valoda, neliterārā leksika, žargonismi, barbarismi. | en_US |
dc.description.abstract | The theme of the bachelor paper „Use of Non-literary Vocabulary in Magazine „Santa” and Magazine „Klubs” (2008)” is the research of what is the difference between women and men non-literary vocabulary.
The aim of the paper is to research journalism, in the concrete – what kind exactly of non-literary vocabulary use men and women, as well as how different or similar is use of non-literary vocabulary of both of gender.
The results of the research shows, that the difference between women and men language is gone, in particular in use of non-literary vocabulary. Women use lots of non-literary vocabulary. There is not particular difference between which non-literary words use men and women because most of words duplicate. The factor influence use of non-literary language is to which social group belong speaker, for example: youth, artists, politicians etc. Most of all non-literary vocabulary use young people and artists. Jargon words and barbarisms (solecisms) are use most of all, besides the greatest part of jargon words are from other languages.
Keywords: vocabulary, journalism, standard language, non-literary vocabulary, jargon words, barbarisms. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Filoloģija | en_US |
dc.title | Neliterārās leksikas lietojums žurnālā „Klubs” un žurnālā „Santa” 2008. gadā | en_US |
dc.title.alternative | Use of Non-literary Vocabulary in Magazine „Santa” and Magazine „Klubs” (2008) | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en_US |