Ekspresīvi valodas līdzekļi reklāmās
Author
Atvase, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Filoloģijas un mākslas zinātņu fakultāte
Advisor
Lokmane, Ilze
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Darbs sniedz ieskatu par to, kādi ekspresīvi līdzekļi ir sastopami reklāmās, kādu informāciju tie sniedz un, cik viegli uztveramu tekstu tie padara. Darbā ir piecas nodaļas, kurās tuvāk apskatīts ir tropu un stilistisko figūru, frazeoloģismu, slenga un personu vietniekvārdu lietojums reklāmās, kuras publicētas latviešu valodā Latvijas plašsaziņas līdzekļos.
Reklāmās izmantotie tropi, stilistiskās figūras un frazeoloģismi tekstu padara viegli iegaumējamu, interesantu un rosina iztēli. Slengu reklāmās visbiežāk izmanto, lai piesaistītu jauniešu auditorijas uzmanību. Slengismu izmantošana reklāmās vērtējama negatīvi, jo tas rada iespaidu, ka neliterāru vārdu lietošana ir pieļaujama jebkurā situācijā – arī publiski. Personu vietniekvārdi reklāmas tekstā norāda, no kāda skatupunkta reklāma tiek pasniegta un kāda saikne tiek veidota starp reklāmas devēju un skatītāju.
Jo interesantāka, oriģinālāka un tēlaināka ir reklāmas valoda, jo veiksmīgāka reklāma ir arī komerciālajā ziņā.
Atslēgvārdi: frazeoloģismi, personu vietniekvārdi, reklāma, slengismi, stilistiskās figūras, tropi. The present paper investigates the expressive means found in advertisements, the information these means provide, and how readable they make the text. The paper consists of 5 chapters, which describe the use of tropes and stylistic figures, phraseologisms, slang and personal pronouns in the advertisements, published in Latvian in the mass media of Latvia.
The tropes, stylistic figures and phraseologisms used in the advertisements makes the text easily perceivable, interesting and rouse the readers imagination. Slang is used to attract the attention of the youth. The use of slang in advertisements can be evaluated negatively, because it gives the impression that the use of non- literary words is permissible in every situation, also in public. The use of personal pronouns in the text of advertisements shows, from which point of view the advertisement is created and what connection is created between the author of the advertisement and the audience.
The more interesting, original and figurative is the language of advertisements, the greater is the commercial success of the advertisements.
Key words: frazeoloģismi, personu vietniekvārdi, reklāma, slengismi, stilistiskās figūras, tropi.