Show simple item record

dc.contributor.advisorLokmane, Ilzeen_US
dc.contributor.authorŠnēbaha, Aliseen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Filoloģijas un mākslas zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T12:54:00Z
dc.date.available2015-03-23T12:54:00Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other31761en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9457
dc.description.abstractMaģistra darba “Pragmatiskie saziņas principi publicistikā” mērķis ir noskaidrot, kā publicistikas valodā darbojas četri Pola Graisa izvirzītie sadarbības principi, kas nepieciešami veiksmīgai saziņai, – kvalitātes, kvantitātes, atbilsmes un izteiksmes veida princips. Darba pamatā ir trīs nodaļas ar apakšnodaļām. 1. nodaļa sniedz ieskatu saziņas un publicistikas nozīmē informācijas apmaiņā. 2. nodaļā aplūkoti un analizēti P. Graisa piedāvātie sadarbības principi, izmantojot gan latviešu, gan ārzemju teorētisko literatūru. Pētījumam izmantota atšķirīgai auditorijai paredzēta populāra prese latviešu valodā. 3. nodaļā aplūkoti citi veiksmīgai saziņai nepieciešami principi. Darba gaitā noskaidrots, ka P. Graisa principi darbojas arī publicistikas valodā, tomēr pastāv būtiskas atšķirības starp to izpausmi dzīvā sarunvalodā un presē. Atslēgvārdi: pragmatika, publicistika, valodiskā saziņa, sadarbības principien_US
dc.description.abstractThe purpose of the master's paper “Pragmatic Principles of Communication in Mass Media” is to determine how the four Paul Grice’s cooperative principles – quality, quantity, relation, and manner, that are necessary for successful communication, work in the language of journalism. The paper consists of 3 chapters with subchapters. The first chapter provides a background in the role of communication and journalism in the process of information exchange. In the second chapter the author uses both Latvian and foreign theoretical literature to examine and analyze P. Grice’s cooperative principles. During the research popular mass media materials in Latvian for different readership have been analyzed. In the third chapter the author examines other principles that are necessary for successful communication. Through the development of the paper it has been concluded that principles of P. Grice are also true in the language of journalism, however, there are significant differences between how these principles are executed in natural spoken language and in the language used in mass media. Keywords: pragmatics, journalism, language communication, cooperative principlesen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFiloloģijaen_US
dc.titlePragmatiskie saziņas principi publicistikāen_US
dc.title.alternativePragmatic Principles of Communication in Mass Mediaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record