• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Baroka stilizācija Erika Ādamsona dzejā

Thumbnail
Öffnen
306-5220-Nikolaisone_Lasma_BalF040013.pdf (721.0Kb)
Autor
Nikolaisone, Lāsma
Co-author
Latvijas Universitāte. Filoloģijas un mākslas zinātņu fakultāte
Advisor
Lazareva, Anta
Datum
2007
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Bakalaura darbs „Baroka stilizācija Erika Ādamsona dzejā” ietver Ādamsona dzejoļu krājumu „Sudrabs ugunī”, „Ģerboņi”, „Saules pulkstenis” un „Sapņu pīpe” analīzi baroka stila iezīmju aspektā, atklājot to mainību un virzību krājumu gaitā. Barokam raksturīgā ornamentālo elementu daudzveidība un piesātinātība Ādamsona dzejā izteiksmi rod kultūrvēsturisku reāliju un dabas tēlu plašā un daudznozīmīgā lietojumā, savukārt niansētu iezīmju nokrāsu un emocionāli jūtīgu izteiksmi tēlu izveidē rada jutekliski izteiksmīgs krāsu, smaržu, skaņu, garšu un taustes sajūtu izmantojums. Baroka kā pārmaiņu laikmeta zīmīgā, nestabilitātes izjūtas radītā, pretrunīgā dzīves uztvere Ādamsona dzejā izpaužas opozīciju mijiedarbē starp augsto un zemo, garīgo un fizisko, dzīvību un nāvi, dzīvi un spēli, kā arī realitāti un sapni, līdzsvaru rodot ironiski izstrādātā pasaules skatījumā.
 
The Bachelor’s Paper Stylization of Baroque in Poetry by Eriks Ādamsons encompasses the analysis of the collection of Ādamsons’ poems – „Sudrabs ugunī” („Fire-Framed Silver”), „Ģerboņi” („The Heralds”), „Saules pulkstenis” („Solar Clock”), and „Sapņu pīpe” („The Pipe of Dreams”) – from the aspect of the Baroque style features, revealing their transitivity and movement in the course of the collection. In Ādamsons’ poetry, diversity and richness of baroquely ornamental elements are expressed by extensive and significant usage of cultural and historical facts, and images of nature, whereas, the flavour of nuanced features and emotionally delicate mood in the creation of characters are conjured from usage of lasciviously expressive senses of colour, smell, sound, taste, and touch. The Baroque as the contradictious perception of life arising out of remarkable sense of instability in this age of changes is displayed in Ādamsons’ poetry by the interaction between the opposites: the high and the low, the spiritual and the material, life and death, life and the game, as well as the reality and the dream, finding the equilibrium in ironic conception of the world.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9531
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6363]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV