Mākslinieku biedrība „Zaļā vārna” 20.-30. gadu latviešu literatūras kontekstā
Author
Fedorova, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Filoloģijas un mākslas zinātņu fakultāte
Advisor
Lazareva, Anta
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Mākslinieku biedrība „Zaļā Vārna” (1925 – 1939) ir viena no zināmākajām biedrībām latviešu kultūrā, kurā apvienojās jaunie gleznotāji, aktieri, rakstnieki un citu mākslas nozaru pārstāvji. Biedrības darbības laiks saistīts ar vienu no svarīgākajiem periodiem Latvijas vēsturē: Latvija izveidojusies par vienotu un suverēnu valsti un vienlaicīgi ar politiskajiem, ekonomiskajiem un saimnieciskajiem procesiem norisinās pārmaiņas arī kultūrā. „Zaļās Vārnas” gleznotāju un literātu sekcijas, rīkojot tēlojošās mākslas izstādes, Rakstnieku vakarus un izveidojot žurnālu „Zaļā Vārna”, aktīvi iesaistījās sava laika kultūras dzīvē. Literātu sekcijā darbojās vairāk kā piecdesmit autori, kuri būtiski ietekmējuši literāros procesus ne tikai 20. un 30. gados, bet arī vēlāk. Šajā bakalaura darbā veikta biedrības darbības izpēte salīdzinoši vēsturiskajā aspektā. A Society of Artists “ZALA VARNA (Green Crow)” (1925–1939) is one of the best known societies in Latvian culture, where painters, actors, writers and representatives of other fields of art were engaged. The society’s time of activity is related with one of the most important periods of the history of Latvia. Latvia has formed as a united and sovereign state, and along with the political and economic processes, there are changes in culture taking place, too. The Painters’ and Writers’ sections of „ZALA VARNA” were actively involved in the cultural life of that time by organizing performing arts exhibitions, Writers’ evenings and publishing the magazine „ZALA VARNA”. There were more than fifty authors engaged in the Writers’ section, who have made a substantial impact on the literary processes not only in the 20ies and 30ies but also afterwards. In this bachelor work the activity of the society has been studied comparatively in literary historical context.