Now showing items 1-20 of 22

    • Algoritmi un to vizualizācija 

      Murds, Kristiāns (Latvijas Universitāte, 2021)
      Bakalaura darbā tika pētīts, kādām prasībām vajadzētu atbilst labam algoritmu vizualizācijas rīkam. Papildus tika pētīts kādi algoritmi tiek apskatīti Latvijas Universitātē bakalaura studiju programmā "Datorzinātnes" uz ...
    • Atkļūdošanas informācijas vizualizēšana 

      Dzene-Vanaga, Ilze (Latvijas Universitāte, 2019)
      Maģistra darbā pētīts, kā attēlot atkļūdošanas informāciju grafiskā, lietotājam viegli uztveramā veidā. Darbs turpina autores bakalaura darbā iesākto pētījumu. Darbā aplūkoti raksti par līdzīgiem rīkiem – to arhitektūru, ...
    • Datu vizualizācijas vieta datu noliktavas arhitektūrā: informācijas paneļu lietojums 

      Bundure, Baiba (Latvijas Universitāte, 2020)
      Maģistra darbs apskata datu vizualizācijas un to pielietojumu studentu datu analīzē, izmantojot informācijas paneļu rīkus. Tika veikts kritēju apskats, izmantojot Gartner uzņēmuma piedāvātos kritērijus un papildināts ar ...
    • Daudzaģentu sistēmas un to vizualizācija 

      Ķirsis, Hardijs (Latvijas Universitāte, 2018)
      Bakalaura darba mērķis ir veikt analīzi, meklēt optimālu risinājumu, lai ar datora palīdzību spētu attēlot dažādas daudzaģentu sistēmas. Lai to panāktu, tika pētītas, ievākti fakti un veikti secinājumi par to kas īsti ir ...
    • Dažādu avotu zinātnisko publikāciju datu kvalitātes analīze un informācijas vizualizācija 

      Babris, Artūrs (Latvijas Universitāte, 2023)
      Latvijas Universitātes personāla zinātnisko publikāciju dati tiek glabāti dažādās datubāzēs, kā ALEPH un Scopus. Publikāciju datu sinhronizācijā identificētas nepilnības un to iespējamie cēloņi. Pētījumā aprakstīta datu ...
    • Grafiskās ontoloģiju attēlošanas konstrukcijas un rīki 

      Gruduls, Nauris (Latvijas Universitāte, 2018)
      Darba mērķis ir aplūkot un salīdzināt iespējas ontoloģiju vizualizētājiem un redaktoriem. Tiek apskatīts ontoloģiju jēdziens datorzinātņu,- semantiskā tīmekļa kontekstā, aplūkojot dažādas tīmekļa ontoloģiju valodas OWL 2.0 ...
    • Izglītojoša spēle "Pathfinder" 

      Miesnieks, Mārtiņš (Latvijas Universitāte, 2024)
      Kvalifikācijas darba ietvaros izstrādātās izglītojošās spēles “Pathfinder” pamatelements ir grafu apstaigāšanas un ceļa meklēšanas algoritmu vizualizācija. Tās mērķis ir lietotājiem ļaut dziļāk izprast šo algoritmu darbību, ...
    • Java virtuālās mašīnas vizualizācija 

      Žuka, Eva (Latvijas Universitāte, 2018)
      Java virtuālā mašīna ir abstrakta skaitļošanas mašīna, kura ļauj palaist Java programmēšanas valodā rakstītas programmas jebkurā datorā. Bakalaura darba ietvaros uzmanība ir pievērsta Java virtuālās mašīnas vizualizācijai, ...
    • Lielapjoma datu vizualizācija 

      Kučiks, Arnis (Latvijas Universitāte, 2015)
      Cilvēkam ir grūti aptvert cik daudz nestrukturēta informācija tiek ģenerēta vienā minūtē, kur nu vēl vienas dienas laikā. Vienas minūtes laikā tiek ģenerēti 250 petabaiti, kas ir apmēram 250 000 terabaitu. Darba mērķis ir ...
    • Lielo datu analīzes rezultātu vizualizācija tīmekļa saskarnē 

      Šorohova, Jeļena (Latvijas Universitāte, 2018)
      Datu apjoms digitālajā vidē nepārtraukti pieaug, un rodas arvien lielākā nepieciešamība pēc metodēm, kas efektīvi analizētu lielu datu apjomu jeb “lielos datus” - milzīga apjoma strukturētus un nestrukturētus datus. Tomēr ...
    • Lielo datu vizualizācija mūzikas industrijā 

      Daine, Alīse (Latvijas Universitāte, 2024)
      Mūzikas industrijā lielo datu izmantošana palielina izpratni par patērētāju vēlmēm un pieprasījumu. Analizējot šos datus, mūziķi un viņu aģenti var plānot tūres, veidot mārketinga stratēģijas un pieņemt lēmumus par albumu ...
    • Moderno BI un analītisko platformu īpašību izpēte 

      Bundure, Baiba (Latvijas Universitāte, 2018)
      Bakalaura darbs apskata moderno BI un analītisko platformu īpašības, ko piedāvā dažādi autori. Padziļināti tiek apskatīts Gartner uzņēmuma piedāvātais BI un analītisko platformu Maģiskais kvadrants, kas ar vairāku kritēriju ...
    • Mūsdienīgas infografikas tendences izglītības sfērā 

      Dubodelova, Jeļizaveta (Latvijas Universitāte, 2022)
      Mūsdienu pasaulē infografikām ir būtiska nozīme, tās ir visur - uz tualetes durvīm, veikalos, skolās, luksoforos un tā tālāk. Tas palīdz mums labāk un ātrāk uztvert dažādu informāciju, tās var būt tikai zīmes vai arī milzīga ...
    • Mūzikas ierakstu grafa vizualizācija un atskaņošana Android viedtālruņos 

      Mucenieks, Toms (Latvijas Universitāte, 2019)
      Bakalaura darbā tiek apskatīta un risināta grafu rediģēšanas problēma uz mazu izmēru skārienjūtīgajām ierīcēm. Darba mērķi ir sekojoši: analizēt un salīdzināt esošos grafu rediģēšanas risinājumus uz dažādām platformām(Windows, ...
    • Plakāta kā vizualizācijas līdzekļa izmantošana bioloģijas apguvē pamatskolā 

      Zvidriņa, Irina (Latvijas Universitāte, 2019)
      Darbā analizēta plakāta izveide bioloģijas apguvē pamatskolā, ar mērķi panākt skolēnu efektīvāku kognitīvo un sociālo spēju pielietojumu. Mērķa sasniegšanai ir izveidoti un aprobēti divi mācību stundu plāni, kā arī izveidots ...
    • Reālistiska klavierspēles vizualizācija 

      Mucenieks, Toms (Latvijas Universitāte, 2021)
      Maģistra darbā tiek apskatīti esošie klavierspēles vizualizācijas risinājumi un veidota klavierspēles reāla laika vizualizācijas programma, izmantojot jaunākās tehnoloģijas. Darba mērķi ir sekojoši: apskatīt pozitīvo un ...
    • Skolotāja profesionālā darbība 11 - 12 gadus vecu pusaudžu stresa noturības veidošanai pirms eksāmeniem un sacensībām 

      Ozola, Evija (Latvijas Universitāte, 2020)
      Darba tēma: Skolotāja profesionālā darbība 11 - 12 gadus vecu pusaudžu stresa noturības veidošanai pirms eksāmeniem un sacensībām. Pētījuma mērķis: Pētīt skolotāja profesionālo darbību 11 – 12 gadus vecu pusaudžu stresa ...
    • Spēles “Dinamiskais alfabēts” izmantošana burtu atpazīšanā 5 gadus veciem bērniem 

      Jurkeviča, Linda (Latvijas Universitāte, 2022)
      Lindas Jurkevičas maģistra darbs: “Spēles “Dinamiskā alfabēta” izmantošana burtu atpazīšanā 5 gadus veciem bērniem” ir pētīta spēles “Dinamiskais alfabēts” ietekme uz burtu atpazīšanu 5 gadus veciem bērniem. Šī spēle radīta, ...
    • Vizualizācija hromatīna interakciju datu analīzei 

      Siliņa, Sandra (Latvijas Universitāte, 2023)
      Pēdējos gados daudz tiek pētītas hromatīna interakcijas – DNS un ar to saistīto olbaltumvielu izvietojums šūnas telpā. Īpaša uzmanība tiek pievērsta hromatīna reģioniem, kas atrodas tiešā kontaktā, jo šajos reģionos nereti ...
    • Vizualizācijas loma tematu kopsavilkumos 7. un 8. klasēm matemātikā 

      Berga, Kitija Kristiāna (Latvijas Universitāte, 2023)
      Darba pētījums ir par vizualizācijas lomu temata kopsavilkumos. Darba mērķis ir izstrādāt un aprobēt mācību materiālus, kur ir izmantotas vizualizācijas, un izpētīt, kā uzlabojas skolēnu prasme veidot kopsavilkumus. Darbā ...