• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Ķīmijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Chemistry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Ķīmijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Chemistry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Plakāta kā vizualizācijas līdzekļa izmantošana bioloģijas apguvē pamatskolā

Thumbnail
View/Open
300-71603-Zvidrina_Irina_iz14018.pdf (1.970Mb)
Author
Zvidriņa, Irina
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Birziņa, Rita
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Darbā analizēta plakāta izveide bioloģijas apguvē pamatskolā, ar mērķi panākt skolēnu efektīvāku kognitīvo un sociālo spēju pielietojumu. Mērķa sasniegšanai ir izveidoti un aprobēti divi mācību stundu plāni, kā arī izveidots un aprobēts viens mājasdarbs google vidē. Rezultāti liecina, ka: skolotājai veidojot plakāta izveides nosacījumus, ir jāparedz otras valodas tulkojums, kurā skolēni mācās; plakāta veidošana integrējot to e-vidē un grupu darbā ir skolēnu motivējošs savstarpējās sadarbības veids; skolotājas paraug-plakāta izveide mācību stundas laikā, skolēniem ir labāk uztverama un saprotama, veidojot patstāvīgi savu grupas plakātu; plakāta veidošana veicina skolēnu radošo izpausmi mācību procesā, proti, vārdisko informāciju pārveido ilustrācijās un otrādi.
 
The aim of the Bachelor’s thesis is to analyse how the creation of a poster at Biology lesson affects students’ cognitive and social capacities in a primary school. To achieve the aim two plans of lessons and one home task in google environment have been designed, tested and approved. The results show that: for a bilingual primary schools it is necessary to provide guidelines on poster creation in both languages; teamwork and poster integration into eenvironment is a motivating form of cooperation between students; a prior poster sample created by a teacher helps students to understand what is expected from them and how to create their own teams’ posters; the creation of a poster encourages the students’ creative expression during the learning process – e.g the text information is converted into illustrations and vice versa.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48234
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses [1583]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV