Klases audzinātājs kā klases labvēlīga mikroklimata veidotājs.
Author
Krūmiņa, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ivanova, Ilze
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Krūmiņa I. (2006.) Klases audzinātājs kā labvēlīga mikroklimata veidotājs. Rīga: Latvijas Universitāte – 60 lpp, 8 shēmas, 16 diagrammas, 1 tabula, 38 bibl.nos. latviešu, krievu un angļu valodā.
Darbs sastāv no ievada, septiņām daļām, nobeiguma un 4 pielikumiem.
Darbā risinātas aktuālas problēmas, kas saistītas ar klases mikroklimata veidošanās procesu klasē.
Darba mērķis ir izzināt skolēnu labvēlīga mikroklimata veidošanas problēmas un klases audzinātāja darbības iespējas klases mikroklimata uzlabošanai.
Teorētiski pētnieciskajā daļā autors analizē pedagogu un psihologu skaidrojumus par mikroklimatu, studē literatūru par mikroklimata ietekmējošiem faktoriem un klases audzinātāja darbības iespējām labvēlīga mikroklimata veidošanai.
Praktiski pētnieciskajā daļā autors veica mikroklimata izpētes, kurās analizēja un salīdzināja mikroklimata uzlabošanās procesu. Tāpat izstrādāja mikroklimata uzlabošanas programmu, lai varētu to īstenot pedagoģiskajā procesā.
Darba novitāte. Autore izstrādājusi programmu labvēlīga mikroklimata uzlabošanai klasē.
Adresāti: klases audzināji un maģistranti. Krūmiņa. I. (2006). A class teacher as the creator of the favourable climate. Master paper. Riga: University of Latvia. 60. pp., 1 tab., 8 schemes, 16 diagrams, 38 sources in Latvian, Russian, English.
The paper consists of introduction, 7 parts, conclusion and four supplements.
The aim of the paper is to find out the problems connected with the creation of the favourable classroom climate and to research a class teacher’s activities in improving the classroom climate.
The pedagogical characteristics of the climate, the conditions of the favourable climate formation and a class teacher’s possible activities in improving the classroom climate have been described in the theoretical part.
The research of the classroom climate processes has been done in the practical part.
The author has worked out the programme for creating a favourable climate. The programme will be implemented in the pedagogical process.
Target group: class teachers and post graduate students.